۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۸۲۳۸۵
امام جمعه خوی:

هدف از تحریم ایران، دامن زدن به اختلافات داخلی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه شهرستان خوی گفت : هدف از تحریم‌های اقتصادی ایران جنجال آفرینی تبلیغاتی است که در جهت دامن زدن به اختلافات داخلی انجام می شود که لازم است احزاب و گروههای سیاسی هوشیار باشند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با اشاره به تحریم های اقتصادی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت‌: با مراجعه به رسانه‌های گروهی، سایت‌های خبری و مطالعه مطبوعات برخی از کشورهای غربی و اروپایی مشاهده می‌شود که در طول چند هفته اخیر یک بمباران تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی به راه افتاده است.

وی ادامه داد‌: اساس این تبلیغات را می‌توان در سه محور تهدید به گسترش تحریم‌های اقتصادی، دامن زدن به اختلافات داخلی و در نهایت تهدید به حمله نظامی خلاصه کرد.

حجت الاسلام شکوری با بیان این‌که هدف از این جنجال آفرینی ها صرفاً تبلیغات و القائات روانی است، اظهار داشت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران را تحریم اقتصادی و اموال کشور ما را بلوکه کرده است؛ اما تاکنون نه تنها اثر منفی بر اقتصاد کشورمان نداشته بلکه موجب شده با تلاش و همت مضاعف در زمینه های مختلف به استقلال اقتصادی برسیم.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی اذعان داشت: استکبار جهانی هشت سال جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کرد و همه دنیا از صدام حمایت کردند ولی نتوانستند کار به جایی ببردند پس می توان گفت این تحریم ها اثر عملی ندارد و فقط تبلیغات و القائات روانی است که حتی برخی کشورهای غربی علیه این تحریم‌ها موضع‌گیری کرده‌اند.

امام جمعه خوی در پایان خاطر‌نشان کرد: خدا را شاکریم که نظام جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی روی پای خود ایستاده و سالیان متمادی است که خود را برای شرایط حساس آماده ساخته است و تحریم های اقتصادی هم به هیچ وجه تأثیر مهم و اساسی بر ایران نخواهد داشت؛ اما در عین حال انتظار از اقشار مختلف جامعه به‌ویژه احزاب و گروه های سیاسی این است که اختلافات جناحی و سطحی خود را کنار گذاشته و با پیروی از منویات راهگشای رهبر معظم انقلاب بر بصیرت خویش بیافزایند.
 
وی در پایان گفت: نیروهای انقلاب باید با‌ خود‌ را با وضیعت کنونی هماهنگ کنند و برای عبور از این توطئه استکبار با حفظ وحدت و انسجام، همانند گذشته مدام در صحنه حاضر باشند./938/پ202/س
ارسال نظرات