۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۲۳۹۷

جشنواره دخیل عشق در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره سفرنامه‌نویسی رضوی با عنوان دخیل عشق در تبریز برگزار خواهد شد.
جشنواره دخيل عشق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت کمیته های ستاد اجرایی جشنواره در سالجاری به گونه ای تنظیم شده تا زمینه برای حضور قشر فرهیخته،‌ دانشجویان، ‌طلاب، ‌دانش آموزان و اعضای انجمن های ادبی سراسر کشور بیش تر از پیش فراهم شود.

وی افزود:‌ تبیین و ماندگارسازی تحولات و تاثیرات روحی و معنوی زیارت ائمه در زندگی و استفاده از مفاهیم و مضامین ناب در موضوع اخلاق و آداب زائران حرم رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ارائه آثاری بدیع برای غنی‌تر ساختن فرهنگ مکتوب رضوی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت:برگزاری جشنواره رضوی در سراسر کشور با عناوین مختلف فرصت مناسب و مغتنمی برای بیان ارادت پیروان امام رضا(ع) به ساحت مقدس و ملکوتی آن امام همام است.

داننده افزود:‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن ادبی تبریز در راستای ترویج فرهنگ رضوی در قالب آثار ادبی با فضاهای دینی، چهارمین جشنواره سفرنامه‌نویسی رضوی دخیل عشق را در سطح ملی و با دو زبان ترکی آذری و فارسی برگزار می کند.

وی در ارتباط با شرایط شرکت در این جشنواره گفت: آثار ارسالی باید با موضوع سفر به مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع) بوده و نباید در جشنواره دیگری شرکت کرده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سفرنامه‌هایی که همراه با تقرب جسمانی و تحولات روحانی،‌ رشد معنوی را نیز در بر داشته باشند نامزد ویژه جشنواره می شوند.

قابل ذکر است، داوطلبان شرکت در جشنواره یاد شده باید آثار خود را تا دهم مهر‌ امسال حداکثر در شش صفحه A4 به صورت دست خط خوانا و یا لوح فشرده به نشانی تبریز، خیابان ثقه الاسلام، مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا، انجمن ادبی تبریز به صندوق پستی 3631-51385 یا پست الکترونیکی dakhileeshgh@gmail.com ارسال کنند.

سفرنامه‌های ارسالی همچنین باید واقعی و غیر تخیلی بوده و شرح وقایع سفر خود یا دیگران به حرم حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع) باشد.

گفتنی است، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سفرنامه نویسی رضوی در بیست و چهارم مهرماه در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات