۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۸۲۴۱۵
وزیر آموزش و پرورش:

قرآن کریم مسیر زندگی ناب انسانی را مشخص کرده است

خبرگزاری رسا ـ حاجی بابایی در پیامی به مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان سراسر کشور گفت: قرآن کریم مسیر و جهت زندگی را نشان می‌دهد و خیر دنیا و آخرت توسط این کتاب آسمانی تعیین شده است.
حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اختتامیه بیست‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور صبح امروز در تالار معلم تبریز برگزار شد.

محمد همایونی، دبیر اجرایی بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسرکشور در سخنانی با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو مرحله خواهران و برادران، اظهار داشت: این مسابقات با حضور یک هزار و 500 دانش آموز و مربی قرآنی در دو هفته در تبریز برگزار شد.

در این مراسم، پیام وزیر آموزش و پرورش، خطاب به شرکت‌کنندگان بیست‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور قرائت شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش پرورش در پیام خود که توسط معاون وزیر آموزش و پرورش قرائت شد؛ بر جاری شدن مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌ آموزان تاکید کرد.

وی در این پیام با تاکید بر جایگاه قرآن کریم به عنوان وسیله هدایت الهی آورده است: قرآن کریم مسیر و جهت زندگی را نشان می دهد و خیر دنیا و آخرت توسط این کتاب آسمانی تعیین شده است.

وزیر آموزش پرورش در ادامه این پیام اظهار کرد: بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه روشنگر مسیر هدایت بشری است.

حاجی بابایی در این پیام با اشاره به جایگاه فصاحت و بلاغت در نهج البلاغه یاد‌آور شده است: نهج البلاغه میراث گرانقدر و چراغ راه هدایت بشری است.

وزیر آموزش و پرورش کشور در ادامه پیام خود به بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور، اذربایجان شرقی را استان موهبت های قرآنی عنوان و بر جایگاه رفیع تبریز و آذربایجان شرقی در امر رشد و تعالی علوم تفسیری و قرآنی تاکید کرده است.

همچنین هیأت دوران این دوره از مسابقات در پایان رقابت‌ها نفرات برتر این دوره را در بخش دختران دانش‌آموز به شرح ذیل اعلام کرد؛

در بخش تفسیر مقطع اول متوسطه انیسه خواجویی از خراسان رضوی، سارا قره‌شیخ بیات از استان مرکزی و فاطمه سلیمانی از استان تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در پایه تحصیلی دوم متوسطه مریم انصاری از استان کهکیلویه و بویر احمد، عطیه رزقی از استان خراسان جنوبی و زهرا علیپور از خراسان رضوی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در پایه سوم متوسطه نیز سحر کمانگر از استان گیلان، محدثه سلم‌آبادی از استان قم و طیبه بختیاری از استان قزوین رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در مقطع پیش دانشگاهی نیز به ترتیب مرضیه رحمانی‌نژاد از استان خراسان رضوی رتبه اول، ملیحه جعفری از استان فارس رتبه دوم و مریم غلامی از استان یزد رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش حفظ پایه اول متوسطه شرمین خانمحمدی از استان مرکزی، زهرا قربانی از استان اصفهان و ابتسام نعیماری از استان خوزستان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در مقطع پایه دوم دبیرستان نیز شیرین اشجع از استان اصفهان، زهرا بوسویط از استان قم و فاطمه طاهری‌نیا از استان ایلام به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در پایه سوم متوسطه نیز مهرنوش الماسی از استان خوزستان، فائزه سادات قریشی از یزد و ریحانه بنی‌اسدی از استان مرکزی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در مقطع پیش دانشگاهی نیز نزیهه جنامی از خوزستان، منیره خدابنده از آذربایجان‌شرقی و نرگس هاتفی از حائز رتبه های رتبه شدند.

همچنین در بخش قرائت مقطع اول متوسطه ندا مرادی از تهران، زهرا مهوشیان از خراسان رضوی و مهیا صحرایی از کرمانشاه به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در مقطع دوم متوسطه نیز فاطمه محتشمی از فارس، الهام صلاحی از خراسان رضوی و مریم دهقانی از تهران حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در مقطع سوم متوسطه نیز به ترتیب سنا منبوهی از خوزستان، طاهره ملایری از مرکزی و حسنا السادات زمانی‌‌موسوی از کرمانشاه رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

در این بخش در مقطع پیش دانشگاهی نیز آمنه غائمی از خوزستان، فرشته راستی از خراسان رضوی و نجمعه امیری از فارس رتبه‌های اول تا سوم شدند.

همچنین در بخش نهج‌البلاغه مقطع اول متوسطه فاطمه مؤذن‌نژاد از خوزستان، زهرا فتح‌الهی از چهارمحال بختیاری و پانیز رضایی از مازندران و در مقطع دوم متوسطه مرجان مختاری از استان چهارمحال بختیاری، نفسیه مهیای از فارس و آیتک صادق فامیان از قزوین حائز رتبه های برتر شدند.

در مقطع سوم متوسطه نیز عاطفه باقری از سمنان، مطهره السادات اولایی از قم و حدیث افخمی از استان خوزستان و در مقطع پیش‌دانشگاهی نیز به ترتیب سمیرا انصاریاز خوزستان، حمیده فتوحی از گیلان و فرزانه زینعلی از یزد رتبه اول تا سوم را در این بخش به خود اختصاص دادند./935/پ202/س
ارسال نظرات