۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۸۲۴۲۶
اخلاق در تبلیغ (5)؛

مبلغان محور تبلیغ را قرآن و کلمات اهل بیت قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مبلغان بحث ولایت شناسی یعنی ولایت ائمه معصومین (ع) و به دنبال آن مسأله ولایت فقیه که ریشه در ولایت الهی امام عصر(عج) دارد را در اولویت قرار دهند.
آيت الله نمازي


آیت الله عبدالنبی نمازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغان به سراسر کشور گفت: مبلغان و سربازان صاحب الامر(عج) که در آستانه ماه رمضان به بلاد مختلف هجرت می کنند، محور نخست تبلیغات و سخنرانی های خود را قرآن و مواعظ و کلمات اهل بیت(ع) قرار دهند.

وی با اشاره به این که مطالعه در دیدگاه ها و نظرات کارشناسان در زمینه جامعه شناسی، جرم شناسی، اخلاق و تربیت جامعه و نسل جوان و نوجوان ضرورت دارد، در ادامه افزود: اما محور باید قرآن باشد زیرا موضوع قرآن و موضوع له قرآن هدایت انسان هاست و هیچ کتابی مانند قرآن نمی تواند بشریت را به سمت و سوی معنویت و هدف آفرینش هدایت کند.

آیت الله نمازی با بیان این که سرمایه و منبع هدایت بشر در قرآن است اظهار داشت:«ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم، این قرآن، به راهی که استوارترین راه‌هاست، هدایت می‌کند» و«ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین، آن کتاب با عظمتی است که شک در آن راه ندارد؛ و مایه هدایت پرهیزکاران است»؛ بنابر این محور باید قرآن باشد.

وی خاطر نشان کرد: معرفت شناسی یعنی مبدأ شناسی و توحید از نخستین مطالبی است که در بحث های تبلیغی مورد توجه قرار گیرد، زیرا مردم و جامعه اگر خدا را شناختند بقیه مشکلاتشان حل می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یادآور شد: مشکلات امروز بشر ناشی از این است که بشر خالق و آفریدگار خود را نمی شناسد یا اگر معرفت دارد معرفت اجمالی و ناقص است.

وی تأکید کرد: بحث ولایت شناسی یعنی ولایت ائمه معصومین (ع)، امیرمؤمنان(ع) و امام عصر(عج) و به دنباله آن مسأله ولایت فقیه که ریشه در ولایت الهی امام عصر(عج) دارد، از دیگر بحث هایی است که در اولویت قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: بحث معاد شناسی از دیگر بحث هایی است که دارای اولویت در ماه مبارک رمضان است؛ همچنین طرح مباحثی همچون حقوق والدین بر فرزندان، فرزندان بر والدین، حقوق ارحام و حقوق متقابل زوج و زوجین از مباحثی است که باید به آن توجه شود.

وی در پایان گفت:«الکلام اذا خرج من القلب دخل فی القلب» اگر چنانچه کسی که چیزی می گوید خود اهل عمل نباشد تأثیر ندارد و سوری و ظاهری است، اگر کسی خودش متخلق به اخلاق باشد کلامش در دل می نشیند از این رو شرط اصلی این است که انسان به دیگران توصیه ای نکند مگر این که خود به آن عمل کرده باشد./919/ت302/ع

ارسال نظرات