۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۲۴۶۶

همایش مشروطه پژوهی در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش مشروطه پژوهی با حضور صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می‌شود.
همايش مشروطيت در تبريز
صادق ملکی، دبیر پنجمین همایش مشروطه پژوهی در تبریز، امروز در حاشیه آغاز به کار این همایش سراسری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بیش از نود عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با اشاره به موضوع همایش پنجم افزود: این همایش با موضوع «مشروطه خواهی و روشنفکری در ایران» با غنای علمی بیشتر و متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

ملکی افزود: پنجمین همایش از سلسله همایش‌های مشروطه‌پژوهی با محوریت مشروطه‌خواهی و روشنفکری در ایران در قالب مبانی نظری و کلیات، زمینه داخلی و زمینه خارجی برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خاطر‌نشان کرد: از مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه هشتاد مقاله پذیرفته شده و هفده مقاله نیز در ویژه‌نامه ارائه مقالات و‌ شصت مقاله در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

وی گفت: این همایش با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، صدا‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی کلانشهر تبریز و سایر ادارات و نهادهای مختلف استان برگزار می‌شود.

همچنین شهر تبریز همزمان با چهاردهم مرداد روز صدور فرمان مشروطیت، یاد مجاهدان مشروطه‌خواهی را که برای استقرار قانون در کشور تلاش کردند، گرامی می‌دارد.

گفتنی است، در این همایش که در خانه حاج مهدی کوزه کنانی(خانه مشروطه) برگزار می‌شود، از تندیس حاج رسول صدقیانی، فعال دوران مشروطه پرده برداری خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات