۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۸۲۴۷۹

تاریخ‌ زندگی علمای آذربایجان گردآوری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ تاریخ زندگی علمای آذربایجان به همت گروه عالم پژوهی کانون تخصصی مهدویت در تبریز گردآوری می‌شود.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام شهریار اسداللهی، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار که با رویکرد تخصصی مهدویت‌فعالیت می‌کند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فعالیت گروه‌های تحقیق و پژوهش این مرکز اظهار داشت: هم اکنون گروه عالم‌پژوهی با محوریت تحقیق و پژوهش در مورد زندگی علما در حال فعالیت است.

وی خاطر‌نشان کرد: این گروه تحقیقی متشکل از جوانان مسجدی زیر نظر استادان حوزه و دانشگاه اقدام به گردآوری تاریخ و زندگانی علمای حوزه‌های علمیه آذربایجان خواهند کرد.

حجت الاسلام اسداللهی ادامه داد: افزون بر این‌، گروه حدیث پژوهی با هدف جمع‌آوری احادیث پیرامون چهارده معصوم، مقام حضرت زهرا‌(س)، اخلاق مؤمن، توبه، احترام و نیکی به والدین، حسادت و ریا، ضرورت امامت و ولایت، علائم و سیمای ظهور، وظایف منتظران در زمان غیبت و ارتباط با امام زمان‌(عج) فعالیت دارند.

وی ادامه داد: گروه تفسیر پژوهی نیز با محوریت گردآوری تفاسیر تلفیقی، گروه شهید پژوهی با محوریت جمع آوری آثار، شرح احوال و زندگی‌نامه شهدا و گروه انیمیشن با محوریت ساخت و تولید انیمشن‌های مذهبی از دیگر گروه‌های تحقیقاتی کانون فرهنگی و هنری وارثان انتظار است.

به گفته مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار گروه‌های نهج البلاغه و آشنایی با فرقه شیطان‌پرستی نیز فعالیت خود را با هدف آگاهی بخشی به عموم مردم آغاز می‌کند.

وی در ادامه از از راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی مهدویت در استان خبر داد و گفت: این کتابخانه با کتب و نرم افزارهای حوزه مهدی‌شناسی تجهیز شده و در اختیار عموم علاقه‌مندان است.

حجت الاسلام اسداللهی همچنین از راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی این کانون خبر داد و اظهار کرد: کار طراحی پایگاه اینترنتی کانون وارثان انتظار انجام شده و در حال تدوین محتوای این وب سایت هستیم.

وی با اشاره به این که ‌پایگاه یادشده به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند، افزود:‌ رادیو مجازی با موضوع گفتمان مهدویت از دیگر بخش‌های این پایگاه است./935/پ202/س
ارسال نظرات