۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۸۲۴۸۶
امام جمعه بجنورد:

اعتقادات و فرهنگ هر منطقه با مساجد فعال و پویا تعریف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با بیان این که وجود مسجد فعال در هر محله پویایی آن محل را به دنبال دارد ، گفت: اعتقادات و فرهنگ منطقه با مساجد فعال و پویا تعریف می شود.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو خبرگان رهبری در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد به مناسبت فرا رسیدن دهه نکوهداشت مساجد، اظهار داشت: مساجد بهترین و امن ترین مکان برای خلوت و راز و نیاز با خدا هستند؛ بنابراین باید نیازهای مردم را در این اماکن مقدس برآورده کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود مسجد فعال در هر محله پویایی آن محل را به دنبال دارد و اعتقادات و فرهنگ منطقه با مساجد پویا تعریف می شود. اگرمساجد ما زنده‌تر و پویاتر در محله ها وارد صحنه شوند به مراتب وجود منکر نیز در جامعه روز به روز کم رنگ‌تر می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت حضور امام جماعت در مسجد گفت : اگر امام جماعت بتواند از افراد موثر و شاخص در میان جوانان و پیران و فرهنگیان و بازاریان و پزشکان به مسجد دعوت و جذب کند، می تواند از حضور آنان در مسجد برای ایجاد جاذبه در دیگران و نیز رفع مشکلات برخی از مردم بهره ببرد .

وی تصریح کرد: روحانی مسجد به عنوان شخصیت تأثیرگذار باید برای تدمین وحدت جامعه و ترغیب حضور اقشار مختلف مردم در این مرکز اسلامی نهایت سعی و تلاش خودرا به کار گیرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز ابراز داشت: در دوران انقلاب اسلامی، مساجد نقش مهمی را در ایجاد وحدت جامعه و اتحاد در میان مردم ایفا کردند چنانچه در دوران دفاع مقدس نیز مساجد نقش ارزنده ای در بسیج نیروها و به وجود آوردن وحدت درمیان اقشار مختلف مردم برعهده داشتند.

رییس شورای ستاد امر بعه معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، خاطر نشان کرد: جوانان ایرانی با حضور گسترده خود در مساجد، توطئه های تهاجم فرهنگی دشمنان را خنثی کردند، زیرا مساجد پایگاه های مهم برای تربیت جوانان غیور و دلاور است، و بایستی در جهت تقویت و توسعه این مراکز تلاش کنیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش مساجد در تبیین آموزه های دینی و حضور علما و روحانیت در این اماکن مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما به پشتوانه سنگرهای مستحکم مساجد پیروز شد، اعزام رزمندگان اسلام از مساجد به عنوان پایگاه های اصلی حضور انقلابی مردم یکی از افتخارات جاودانه این مراکز دینی است.966/ت302/ص
ارسال نظرات