۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۲۴۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

حفظ انگیزه الهی مبلغان در عرصه ترویج دین ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این که هدف یک مبلغ از تبلیغ نباید تجارت باشد، اظهار داشت: مبلغان در ایام تبلیغ باید براى خود برنامه داشته باشند و از حالات و وضعیت روحى و معنوى خود غافل نباشند.
حجت الاسلام شكري، مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز در گردهمایی روحانیان مستقر این استان در شاهرود گفت: مبلغ باید در عمل کردن به آن چه تبلیغ می کند یک قدم از دیگران جلو باشد.

وی افزود: مبلّغان در ایام تبلیغ باید براى خود برنامه اى داشته باشد و از حالات و وضعیت روحى و معنوى خود غافل نباشند.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: مبلغ نباید تنها وظیفه تبلیغى خود را سخنرانى بداند؛ بلکه باید از هر ابزار درست و صحیح براى تبلیغ دین استفاده کند و شرایط و موقعیت زمانى و مکانى را به طور کامل مورد توجّه قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: یک مبلغ باید هدف را خوب بشناسد و انسانها را با آگاهی به صراط مستقیم الهی دعوت کند.

حجت الاسلام حسین صبوری، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه، اخلاص را مهمترین اصل برای یک مبلغ دینی ذکر کرد و گفت: هر چه اخلاص در یک مبلغ بیشتر باشد، پاداش دنیوى و اخروى بیشترى را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد اعتماد مخاطبان نسبت به مبلغ را مهمترین رمز موفقیت یک مبلغ عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مخاطبان نسبت به مبلغ اعتماد نداشته باشند هیچ وقت تبلیغ دین در آنها اثرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام صبوری تصریح کرد: وقتی یک مبلغ در روستا از زکات، روزه، نماز و خمس سخن می گوید اول باید خود به آن عمل کند تا مخاطبان او را باور داشته باشند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هدف یک مبلغ از تبلیغ نباید تجارت باشد. اظهار داشت: تبلیغ دین از مهم ترین وظایف و تکالیفى است که بر عهده مبلغان گذاشته شده است، همواره باید همت کرد تا در اداى این تکلیف بزرگ الهى کوتاهى صورت نپذیرد و به بهترین صورت انجام شود.

دراین گردهمایی که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، 30 نفر از روحانیان مستقر استان سمنان حضور داشتند./960/پ202/ص
ارسال نظرات