۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۸۲۵۳۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان:

نماز جمعه مشعل هدایت فکری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان با بیان این که مقام معظم رهبری کیفیت بخشیدن آیین نمازجمعه را از مسائل مهم جامعه می‌دانند، گفت: نماز جمعه باید مشعل هدایت جامعه اسلامی شود.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله گفت: نماز جمعه افزون بر تقویت بعد معنوی انسان‌ها، سبب ارتباط و اتصال بین مردم و حکومت می‌شود.

وی افزود: حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم در نماز جمعه و تحلیل و تبیین مسائل روز و بیان خدمات نظام اسلامی از سوی خطیبان جمعه، سبب افزایش سطح معلومات جامعه می‌شود.

حجت الاسلام عامری با بیان این که برگزاری نمازجمعه آثار بسیار بزرگ و مهمی را در بردارد، تصریح کرد: تربیت و تزکیه نفس و حفاظت و پاسداری از فرهنگ اجتماعی مردم از آثار برگزاری نماز پرشکوه جمعه است.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ایجاد وحدت، همدلی و تقویت روحیه تعاون را از دیگر آثار برگزاری نمازجمعه خواند و تأکید کرد: دین مبین اسلام جماعت و وحدت را عامل رحمت می داند و از جدائی و تفرقه به عنوان عذاب نام برده است.

حجت الاسلام عامری با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی(ره) برگزاری نماز جمعه را نمایش قدرت اجتماعی و سیاسی اسلام معرفی کردند؛ از این رو تلاش برای برپائی هرچه باشکوهتر آن وظیفه همگان است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری نیز کیفیت بخشیدن به نماز جمعه را از مسائل مهم جامعه دانست و گفت: نماز جمعه باید مشعل هدایت جامعه اسلامی شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های گلستان و گیلان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه نقش مهمی در هدایت جامعه اسلامی داشته است./950/پ202/س
ارسال نظرات