۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۴۴
محتوای تبلیغی (4)؛

معارف زندگی

خبرگزاری رسا ـ در کتاب«معارف زندگی» به مناسبت ها، ابعاد و فضایلی که برای ماه مبارک رمضان نام برده شده، توجه شده است.
ره توشه راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب«معارف زندگی، گفتارهایی در معارف اسلامی» از سری متون علمی ـ آموزشی ویژه مبلغان ماه رمضان، از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در این کتاب به مناسبت ها، ابعاد و فضایلی که برای ماه مبارک رمضان نام برده شده، توجه شده است.

گفتار اول و دوم با عنوان دو عامل کنترل گناه، دربردارنده دو بحث اخلاقی تربیتی است که در آن زمینه گره خوردن انسان به خدا و دوری از گناهان مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتار سوم تا هشتم به شش ویژگی بندگان خدا از منظر سوره فرقان پرداخته و این اوصاف را با آیات دیگر و روایات اهل بیت(ع) شرح می دهد.

در گفتار نهم تا دوازدهم برخی از بحث های اخلاقی مربوط به اخلاق اجتماعی، فردی و خانوادگی مطرح شده که مورد ابتلاء آحاد جامعه اسلامی است.

همچنین در گفتار سیزدهم سخنی از دعا، اهمیت، آثار و آداب دعا مطرح شده است تا رمضانیان شناختی عمیق تر از دعا پیدا کنند، در گفتار چهاردهم نیز مطالبی درباره شخصیت معنوی حضرت علی(ع) آورده شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:«راننده یک ماشین اگر بخواهد مسافرینش را صحیح و سالم به مقصد برساند علاوه بر سالم بودن ماشین و تنظیم روغن و داشتن بنزین، نیاز به یک ترمز دارد.

انسان هم که در دوراهی عقل و شهوت قرار دارد و طبیعت او گرایش به شهوت و فطرت او گرایش به خداجویی و خدا پرستی و عمل به دستورات خدا را دارد، اگر بخواهد از حمله شهوت و شیطان و غرایز نامشروع سالم به مقصد خود برسد باید تمسک به یک سری عوامل و نیروهایی بکند تا بتواند خود را از محرمات و گناه حفظ کند؛این عوامل که عوامل کنترل گناه نام دارد، حکم ترمز ماشینی را دارد که اگر نباشد مسافرینش را به هلاکت می رساند».

یادآوری می شود، کتاب«معارف زندگی» از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شمارگان 18000 نسخه منتشر شده است.

گفتنی است، همه ساله در کنار تلاش گسترده علمی مبلغان و کسب آمادگی های علمی و عملی آنان در طول سال، مجموعه کتاب های ره توشه راهیان نور، به منظور آگاهی افزایی مبلغان منتشر و در اختیار آنان قرار می گیرد./919/ن602/ع

ارسال نظرات