۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۲۵۷۸
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی:

بهره‌مندی جهاد دانشگاهی از حوزه‌های علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: این نهاد انقلابی ناگزیر به تعامل و بهره‌مندی از نظرات علمای حوزه های علمیه است.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اظهار داشت: این نهاد انقلابی در شرایطی فعالیت خود را در سال 59 آغاز کرد که جریان های انحرافی و منافق درصدد یارگیری از قشر دانشجو بودند.

وی با بیان این‌که امام راحل با درایت کامل و دشمن شناسی آگاهانه فرمان تشکیل جهاد دانشگاهی را صادر کردند، تصریح کرد: امروز در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی شاهد برکات این فرمان تاریخی هستیم.

قراچورلو با بیان این‌که منویات رهبر فرزانه انقلاب در بازدید از پژوهشکده رویان بار مسؤولان این نهاد را سنگین کرده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ جهاد دانشگاهی یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ و حرکت است، تأکید رهبری عدم توقف و رضایت به وضعیت موجود است.

وی با بیان این که جهاد دانشگاهی استان 22 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: این شهدا در کارگاه ساخت خمپاره، از سوی راکت‌های رژیم بعث عراق به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

رییس جهاد دانشگاهی استان در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر توجه این نهاد به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در تولید علم و جنبش نرم افزاری خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای از استادان دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم یاد کردند؛ از این رو رسالت این نهاد دانشگاهی بیش از گذشته حساس تر شده است.

قراچورلو همچنین با اشاره به بحث وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مباحث مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه تنها در علوم انسانی خلاصه نمی شود، چنان‌که در سال های اخیر شاهد تعامل پژوهشکده رویان با مراجع عظام تقلید و رهبر فرزانه انقلاب بوده ایم.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی ناگزیر به تعامل با حوزه های علمیه است، ادامه داد: امروزه جهاد دانشگاهی در بسیاری از مسائل فقهی مربوط به نازایی و مباحث علمی مربوط به آن، با علما و متخصصان حوزه های علمیه تعامل دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات