۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۲۶۱۸

یادواره شهیده مریم فرهانیان در دزفول برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهیده مریم فرهانیان و زنان شهیده گتوند دزفول از سوی حوزه بسیج خواهران سپاه پاسداران ناحیه این شهرستان برگزار شد.
شهيده مريم فرهانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه لالی، با بیان این که گسترش در فرهنگ شهید و شهادت در جامعه امروز یک ضرورت است به شخصیت والای حضرت زینب(س) به عنوان الگوی زنان اشاره و خاطر‌نشان کرد: باید با برگزاری این یادواره‌ها، زنان جامعه ما با الگو‌پذیری از این روحیه زنان شهیده، به سوی یک جامعه پاک و شهادت‌طلب پیش رفت.

امام جمعه لالی برگزاری یادواره‌ها را زمینه بسیار مناسبی جهت الگوگیری و الگوپذیری جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: این یادواره‌ها افزون بر آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با شهدای دوران دفاع مقدس زمینه بسیار مناسبی نیز برای الگوگیری و الگوپذیری آنها از شهدا در دفاع از ارزش‌های خود است.

همچنین در این مراسم که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، میر اسحاق عسکری، فرمانده سپاه ناحیه گتوند ابراز داشت: برگزاری چنین یادواره‌هایی سبب بزرگداشت کرامت انسانی، گسترش و معرفی روحیه زنان شهیده هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

شهیده مریم فرهانیان از شهدای جنگ تحمیلی متولد 1342 آبادان بود که در سیزدهم مرداد 1363 بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد.

گفتنی است مداحی، پخش نماهنگ و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های این یادواره بود./945/پ202/س
ارسال نظرات