۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۸۲۶۴۴
آیت الله نوری همدانی:

صداوسیما باید مخاطب را برای دریافت معارف دین آماده کند

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش هدایتی صداوسیما گفت: کار صداو سیما با روح افراد سر وکار دارد و برای این که انسان بتواند در این راه توفیق داشته باشد، باید به ابزار دین تجهیز شود.
آيت الله حسين نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید عصر روز گذشته در دیدار مسؤولان و کارکنان صداوسیمای خراسان رضوی اظهار داشت: کار صدا و سیما بسیار مهم است، صدا و سیما نقش هدایتی و راهنمایی دارد و هدایتی که خداوند خلقت را با آن توأم کرده است، بنابراین شغل هدایت شغل بسیار شریفی است.

وی افزود: انسان به عنوان موجود مختار، ممتاز، دارای استعداد و ظرفیت های فراوان، به هدایت صحیح احتیاج دارد. کار صداو سیما با روح افراد سر وکار دارد و برای این که انسان بتواند در این راه توفیق داشته باشد، باید با ابزار دین تجهیز شود.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: صدا وسیما باید اهداف، زمینه و آثار و برکات و دستاوردهای انقلاب را به مردم بشناساند و آسیب هایی که باعث تهدید انقلاب می شود را بیان کرده و آنها را کمرنگ کند. براساس منطق قرآن هدایت یک نفر معادل هدایت همه انسان ها است و این فراگیر است.

این مرجع تقلید با بیان این که کار صدا وسیما همانند طلبگی مقدس است، ابراز داشت: همه سعی می کنند از سربازان و افسران جنگ نرم باشند، از اول انقلاب تا کنون پنج پالایش در انقلاب صورت گرفته است که باعث بهبود وضعیت انقلاب شده است؛ پالایش نخست مربوط به ملی گراها است، آن زمان که آشیانه و لانه جاسوسی آمریکا در ایران تسخیر شد، افرادی سرکار بودند که چون عقیده نداشتند این موضوع را نپذیرفتند و همه استعفا کردند، امام خمینی(ره) فرمودند اگر انقلاب دست آنها می ماند ملت زیر پای آمریکا دست وپا می زد وله می شد.

وی ادامه داد: دومین پالایش مربوط به بنی صدر ومنافقین است؛ منافقین حرف هایی از سوسیالیسم ها گرفته و با اسلام مخلوط کرده بودند، جریانی به وجود آمد که آنها دست به اسلحه بردند و بسیاری از شخصیت ها را به شهادت رساندند و از انقلاب خارج شدند. پالایش سوم مربوط به باند مخوف مهدی هاشمی بود و چهارمین پالایش، ایجاد سکولار ها بعد از حاکمیت دوم خرداد است، چند سالی انقلاب گرفتار این موضوع بود و افرادی نظیر اکبرگنجی، سروش و شیرین عبادی به تمامی مقدسات، عصمت پیامبران و عاشورا اهانت کردند و باعث گمراه شدن جوانان شدند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: پالایش پنجم از انتخابات سال گذشته شروع شده است و افرادی به وجود آمدند که در برابر حق ایستادند و به غرب چراغ سبز نشان دادند، این فتنه سبب پالایش شد و در نتیجه هدایت و راهنمایی صورت گرفت.

وی یادآور شد: وظیفه ما جداسازی انقلاب حقیقی و ساختارهای انقلاب صحیح از نا صحیح است، باید افراد را غربال کنیم تا به افراد معتقد به مسائل نظامی، سیاسی و فرهنگی انقلاب و وظیفه شناس دست یابیم که در راستای تعالی فرهنگ انقلاب گام بردارند./932/پ202/س

ارسال نظرات