۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۸۲۶۵۳
امام جمعه مشهد:

ایران بدون اسلام یک خاک بی‌ارزش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نباید برای جذب ایرانیان خارج از کشور از اسلام مایه گذاشته شود و آن را از پسوند کشور حذف کنیم، ادامه داد: ایران بدون اسلام یک خاک بی ارزش است، بلکه ایران باید قبه الاسلام باشد و در صورتی که سکوی پرشی و حرکتی امام زمان(عج) قرار گیرد ارزش دارد.
آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این روزها جریان آتش افروزی استکبار و آمریکا توسعه پیدا کرده و بار دیگر رژیم صهیونیستی اقدامات ضد بشری خود را در مرز لبنان تکرار کرده است.

وی با بیان اینکه چنگ و دندان نشان دادن استکبار به ایران اسلامی نشان دهنده توسعه این آتش افروزی هاست، ادامه داد: هیچ کدام از آتش افروزی ها و تهدیدات دشمنان در اقتدار ملت ایران تأثیری نخواهد داشت زیرا این مردم از تبار این آیه شریفه هستند که بیان می دارد: «زمانی که به آن ها گفته می شود گروهی جمع شده اند تا شما را از بین ببرند بر ایمان آن ها افزوده شده و می گویند خدا برای ما بس است.» لذا این سرکوب ها و کینه توزی ها در امت مدافع شهید داده وفادار ما اثر نمی گذارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه برخی مسائل در داخل کشور و در داخل جامعه ما در ارتباط با توسعه جنگ نرم دشمن هستند که از مسائل نگران کننده برای مردم محسوب می شود، ابراز داشت: مردم متدین ایران از بعضی دولت های گذشته خاطره تلخی را در پرده دری دارند که در برابر حدود الهی و محرمات خدایی و احکام شرعی پرده دری هایی را شاهد بودند ونتیجه ای جز توسعه فساد و فحشا و گناه نداشته و آثار آن تا امروز نیز در جامعه ادامه دارد.

وی یادآور شد: موضوع نگران کننده، وجود این پرده دری ها در رنگ و شکل دیگری در متن جامعه اسلامی است، از آن جمله انتخاب داور زن برای مسابقه فوتبال در یکی از شهرستان ها و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در کشوری است که داعیه برخورداری از نظام اسلامی را دارد.

عرصه فرهنگی کشور نیازمند انسان های دلسوز و متعهد است

امام جمعه مشهد اذعان داشت: از همه این موضوعات نگران کننده تر، میدان داری انسان های بی سواد و فاقد معلومات در عرصه فرهنگی کشور است که سخنانی را بر زبان می آورند که از بی سوادی آن ها نشأت گرفته و عواطف دینی مردم تحت تأثیر قرار داده است و باید توجه داشت که متأسفانه تمامی این اقدامات به تحقق اهداف دشمن در توسعه جنگ نرم مدد می رساند.

تأکید استکبار بر جمهوری ایرانی

وی با بیان اینکه روز اول انقلاب، استکبار با ریا و تزویر تبلیغ می کرد که انقلاب ایران یک انقلاب ملی و ایرانی است و بویی از اسلام در آن مشاهده نمی شود، تصریح کرد: استکبار در داخل کشور ملی گراها را با خود همراه کرده و به آن ها یاد داده بود که همه جا یک پسوند ملی و ایرانی به جریانات کشور بچسبانند که به تبع این قضایا در داخل خروش امام بر آمد و با عتاب شدید مسئله را از داخل جمع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پس از آن دشمنان در خارج از کشور نیز تبلیغ می کردند که این انقلاب، اسلامی نیست اما امام خمینی(ره) در مقابل این قضیه فریاد زدند و گفتند نه تنها این انقلاب، اسلامی است بلکه همان اسلام ناب محمدی است.

وی بیان داشت: استکبار در ادامه اقدامات خود در اوایل پیروزی انقلاب در اولین فرصتی که در جریان فتنه سال گذشته به دست آورد به جای جمهوری اسلامی، بار دیگر بر جمهوری ایرانی تأکید کرد که این شعار از سوی دست نشاندگان آن ها در کشور به گوش می رسید.

آْیت الله علم الهدی خطاب به رییس جمهور، ابراز داشت: بدانید که یکی از ملاک های رأی مردم به شما به عنوان یک رییس جمهور این بود که شما دارای مدیریت قاطع هستید حال شما با مدیریت قاطع کاخ ریاست جمهوری خود را اداره کنید و نگذارید برخی افراد به عنوان وابسته به شما میدان داری کنند.

ایران بدون اسلام یک خاک بی ارزش است

وی با تأکید بر اینکه نباید برای جذب ایرانیان خارج از کشور از اسلام مایه گذاشته شود و آن را از پسوند کشور حذف کنیم، ادامه داد: ایران بدون اسلام یک خاک بی ارزش است، بلکه ایران باید قبه الاسلام باشد و در صورتی که سکوی پرشی و حرکتی امام زمان(عج) قرار گیرد ارزش دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این کشور مردم دنیا را به حاکمیت اسلام دعوت می کند، افزود: وقتی حاکمیت اسلام را به جهانیان بیان می کنیم خود باید در این زمینه پیش قدم باشیم و اسلامی بودن کشور را به جهانیان ثابت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا به خاطر اسلام در مقابل دشمن بعثی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، ابراز داشت: یک رزمنده در هشت سال دفاع مقدس سراغ نداریم که روی پیشانیش ایران نوشته شده باشد بلکه همه با سر بند یا حسین(ع)، یا زهرا(س) و یا مهدی(عج) در عملیات ها حضور می یافتند.

ایران می خواهد اسلام را در دنیا حاکم کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه می خواهیم اسلام را در دنیا حاکم کنیم، اذعان داشت: ایران غیر از اسلام هیچ چیزی از خود ندارد و استکبار و آمریکا نیز غیر از اسلام با ما مشکلی ندارند و همه تزویرها و توطئه ها و آدم کشی های استکبار و آمریکا درمنطقه برای براندازی اسلام است نه ایران.

وی تأکید کرد: امید است تعصب، پایداری و مقاومت مردم در پای اسلام هم پاسخگوی این یاوه سرایی ها باشد و هم در برابر قدرت استکباری سد عظیمی را در مقابل اسلام ایجاد کند./934/پ201/ص
ارسال نظرات