۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۲۶۵۸
استاندار آذربایجان شرقی:

اسلام مدافع حقوق و کرامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی گفت: قوانین و مقررات جمهوری اسلامی با زعامت امام خمینی(ره) بر اساس اصول و تعاریف اسلامی بنیانگذاری شده است.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار اعضای هیأت امنای دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی، در حال حاضر مردم ایران از جانب حکومت به هیچ عنوان احساس خطر نمی کنند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که قوانین و مقررات جمهوری اسلامی با زعامت امام خمینی(ره) بر اساس اصول و تعاریف اسلامی بنیانگذاری شده و چون دین اسلام خود مدافع حقوق و کرامت انسانی است، بنابراین رابطه حکومت با ملت رابطه ای عاطفی و کاملا در چارچوب کرامات انسانی است.

بیگی با اشاره به تلاش‌های دولت نهم و دهم برای رعایت کرامت انسانی، دیدارهای چهره به چهره با مردم را از جمله رویکردهای این دولت در راستای حل و فصل مشکلات مردمی دانست و افزود: این دیدارها سبب می‌شود مشکلات مردمی احصا شده و نسبت به رفع آنها در سریع‌ترین زمان اقدام شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس این احساس در مردم ایجاد شده است که اگر مشاهده کنند مدیر و یا مسؤولان در خدمت مردم نیست باید از جرگه کارگزاران نظام خارج شود.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد بین المللی مدعیان دروغین حقوق بشر تصریح کرد: هم اکنون در اقصی نقاط جهان ظلم و ستم های بی سابقه ای علیه ملت های مختلف در پنج قاره صورت می گیرد که سکوت این کشورها را به دنبال دارد.

بیگی گفت: حتی برخی نظام‌های سیاسی نیز هم اکنون وجود دارند که احترامی به حقوق بشر ندارند؛ اما همواره با سکوت مجامع جهانی همراه هستند که این امر برای ما قابل قبول نیست.

دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به چهارده مرداد روز بزرگداشت حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی گفت: کمیسیون حقوق بشر اسلامی بعنوان یک نهاد ملی در ایران فعالیت رسمی خود را از سال هفتاد و چهار آغاز کرد.

وحید کاظم‌زاده با یادآوری این‌که منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان را شامل می شود، ظرفیت‌سازی با توده مردم و شبکه سازی مردمی، فعالیت های ترویجی، دیده بانی تحولات حقوق بشر در منطقه، تلاش برای خودکفایی دفتر و فراهم سازی زمینه های بروز استعدادها و خلاقیت‌های استانی را از اهداف منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی بیان کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات