۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۸۳۰۶۰
همزمان با دهه نکوداشت مساجد؛

320 باب مسجد در شهرستان خوی غبار روبی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی گفت: در دهه نکوداشت و بهداشت 320 باب مسجد در شهرستان خوی غبار روبی و عطر افشانی می شود.
مراسم غبار روبي مساجد خوي مراسم غبار روبي مساجد خوي مراسم غبار روبي مساجد خوي مراسم غبار روبي مساجد خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی روز گذشته با حضور در آیین غبار روبی و عطر افشانی مسجد شیخ این شهر اظهار داشت: مسجد، خانه ارجمندی است که خداوند به بزرگداشت آن فرمان داده و احترام به مسجد، تلاش در راه عمران، آبادانی و پاکیزگی آن، از نشانه های ایمان به خداوند است.

وی در ادامه با بیان اینکه آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، خاطر نشان کرد: حضور پرشور، رونق بخشیدن به مساجد و تلاش در پاکیزگی و نظافت آن را می توان نمونه هایی از مصادیق آباد کردن مساجد برشمرد.

جذابیت های لازم برای جذب جوانان گریز پا فراهم شود

امام جمعه خوی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: مساجد پذیرای میهمانان خدا و پویندگان راه تعالی و تهذیب نفس به شمار می روند که شایسته است این فضای مقدس از هرگونه آلودگی پاکیزه شود و در تحقق این مهم لازم است امنا مساجد با هماهنگی روحانی، بر فعالیت های خادم مسجد اشراف و نظارت کامل داشته باشند تا بتوانند با فراهم سازی جذابیت های لازم در جذب جوانان گریزپا گام های موثری برداند.

غلامرضا معصومی نیا، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی، نیز در این آیین با بیان اینکه 320 باب از مساجد شهرستان در دهه نکوداشت و بهداشت مساجد غبار روبی می‌شود اظهار داشت: این عمل پسندیده با همکاری تبلیغات اسلامی و هیأت امنای مساجد در شهر و روستا تا آخر ماه شعبان‌ انجام می شود.

وی افزود: به منظور پذیرایی از میهمانان ماه مبارک رمضان به همت نماز گزاران و اقشار مختلف مردم 125 باب مسجد در مناطق شهری و 195 باب مسجد در مناطق روستایی این شهرستان غبار روبی و عطر افشانی می شود.

حجت الاسلام معصومی نیا در پایان خاطر نشان کرد: امسال سیزده باب مسجد جدید به همت خیرین مسجد ساز و اداره اوقاف و امور خیریه خوی احداث شده که برای نخستین بار میزبان مهمانان ماه مبارک رمضان خواهند بود./938/پ202/ص
ارسال نظرات