۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۸۳۰۸۲
امام جمعه قم:

دشمنان آرزوی اختلاف ملت و مسؤولان را به گور خواهند برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، ایجاد اختلاف بین مردم و مسؤولان را از جمله حربه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: بحمدلله ملت ما هوشیار است و با بیداری کامل اجازه نخواهد داد دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند و آنها باید این آرزو را با خود به گور ببرند.
دشمنان آرزوی اختلاف ملت و مسؤولان را به گور خواهند برد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به 15 مرداد، سالروز بمباران شیمایی هیروشیما توسط آمریکا، این کشور را یکی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر خواند و با اشاره به ادعاهای اخیر رییس ستاد مشترک ارتش امریکا مبنی بر اینکه آمریکا طرح حمله به ایران را در اختیار دارد، تهدیدات آمریکا و غرب علیه ملت ایران را بی اثر دانست و گفت: تهدیدات دشمنان و آمریکا به اعتراف دوست و دشمن، ایران را قوی تر و آبدیده تر کرده و بحمدلله امروز ملت و دولت ایران قوی تر از هر زمان دیگری است.

وی این تهدیدات را نوعی جنگ روانی دشمنان در راستای متزلزل کردن اتحاد ملت دانست و خطاب به کشورهای استکباری تاکید کرد: شما باید بدانید ملت ایران باهوش، هوشیار، منسجم و متحد است و این بار هم همچون گذشته، دشمنان شکست سختی را از ملت ما متحمل خواهند شد و آنها باید بدانند مردم انقلابی و وفادار ما این گونه تهدیدات را به فرصت تبدیل خواهند کرد.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه های مختلف نظامی، فناوری هسته ای، سلول های بنیادی، موشکی و پزشکی صاحب دستاوردهای بسیار خوبی شده است و گوی سبقت را از همگان ربوده است، تصریح کرد: امروز موضع رهبری، ملت و دولت ما یکی است و دشمنان نمی توانند با عنوان طرفداری از ملت، شکافی بین صفوف به هم پیوسته ملت و رهبری و دولت ایجاد کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، خطاب به کشورهای استکباری جهان گفت: ما مقتدرانه به شما می گوییم، ملت ایران هوشیار و بیدار است و اتحاد خود را با تمام وجود و در سطح بالا حفظ خواهد کرد و شما بدانید که آرزوی اختلاف بین ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهید برد.

وی ادامه داد: البته مسؤولان و مردم نیز باید مراقب باشند و کاری انجام ندهند که دشمنان از آن برداشت تفرقه و اختلاف کنند و نباید بدون مطالعه و تامل مطلبی را بیان کرد که موجب نگرانی در جامعه شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به طرح سخنانی نسنجیده از سوی برخی از افراد مبنی بر ترویج مکتب اسلام ایرانی، از این گونه سخنان انتقاد و تصریح کرد: نباید هر آنچه به ذهن مان رسید، بدون مطالعه بیان کنیم و از سخنانی دم بزنیم که جز ایجاد نگرانی و فراهم کردن زمینه های سوء استفاده دشمنان و بدخواهان ثمری ندارد.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ایرانیان اقدامی مثبت بود خاطرنشان کرد: چرا سخن شفاف مطرح نمی کنیم، بایدمراقب باشیم تا بهانه به دست دشمنان ندهیم و دوستان را نیز نگران نکنیم.

امام جمعه موقت قم در ادامه، با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به لبنان ابراز داشت: رژیم صهیونیستی در صدد بود تا در قضیه قتل حریری، حزب الله را مقصر نشان دهد، اما بحمدلله با تدبیر سید حسن نصرالله، رهبر هوشیار حزب الله و سخنرانی شجاعانه وی و همچنین تجاوزی که این رژیم علیه لبنان داشت، باعث رفع اختلافات و اتحاد و انسجام بیشتر لبنان شد و حزب الله نیز اعلام کرد ما در کنار ارتش لبنان هستیم و برای دفاع از کیان این کشور تلاش و مجاهدت می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری، سکوت سران کشورهای عربی در مقابل جنایات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرد و خطاب به سران عرب گفت: چرا سکوت پیشه کرده و روند سازش در پیش گرفته اید، چرا خود را به خواب زده اید؟

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار، این روز را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که در راستای مصالح و اهداف نظام مقدس اسلامی تلاش و فعالیت می کنند تبریک گفت و خبرنگاران را سربازان میدان جنگ نرم دانست.

وی با بیان اینکه خبرنگاران سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند تاکید کرد: همه از خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار دارند که در راستای فعالیت خبررسانی خود دچار شایعه پراکنی نشوند و افزون بر سرعت، صحت، دقت در کار خبری و اطلاع رسانی، مراقب مصالح ملی و امنیتی کشور نیز باشند و مطالب واخبار را به صورت مستند بیان کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران جامعه ما باید با همت و تلاش همه جانبه امپراطوری صهیونسست ها را در هم بشکنند و سریعترین و صحیح ترین اخبار را در کمترین زمان ممکن به جهان مخابره کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به ماه مبارک رمضان، تذکراتی را به مسؤولان و دست اندرکاران رسانه ملی یادآور شد و گفت: صدا و سیما باید در ماه مبارک رمضان جدول زمان بندی پخش برنامه ها و سریال های تلوزیونی را به گونه ای برنامه ریزی کند که تداخلی با حضور مردم در مساجد و اماکن متبرکه نداشته باشد و مردم طعم لذت رمضان را در بندگی خدا بچشند نه در دیدن سریال های تلوزیونی.

وی خطاب به مسؤولان دولت نیز تاکید کرد: دولت اگر رضایت و عشق مردم را می خواهد، که قطعا این گونه است، باید جلوی گرانفروشی را با جدیت بگیرد و در این عرصه با جدیت وارد شود تا مردم در ماه مبارک رمضان مشکلی نداشته باشند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات