۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۸۳۰۸۴
عضو خبرگان رهبری:

برخی سران کشور‌های عربی برای بقای رژیم‌ صهیونیستی تلاش می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در سراشیبی تند سقوط قرار گرفته متأسفانه برخی از حاکمان کشور‌های عربی برای ‌زنده‌ماندن این رژیم‌تلاش می‌کنند.
1/ آيت الله شبستري
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک لبنان اظهار داشت: رژیم صهبونیستی با اعمال وقیحانه خود درصدد نابودی خود برآمده است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که حزب الله لبنان آمادگی دفع هرگونه تجاوز به خاک لبنان را دارد، خاطر‌نشان کرد: متأسفانه در شرایطی که رژیم صهیونیستی در سراشیبی تند سقوط قرار گرفته عده‌ای از حکام مرتجع عربی سعی در زنده کردن این رژیم قسی‌القلب را دارند.

آیت الله شبستری با انتقاد از موضع برخی از کشورهای عربی در برابر حمله رژیم صهیونیستی به لبنان تصریح کرد: این‌گونه اقدامات سران عرب نشان از مرعوب شدن آنان نزد آمریکا و امپریالیست دارد.

وی با اشاره به تهدید اخیر سران اسرائیل غاصب در حمله مجدد به لبنان گفت: رژیم صهیونیستی با ایجاد سناریو های پوچ همچون شبهه افکنی در ترور رفیق حریری سعی در منحرف کردن افکار عمومی دارد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه کشتار وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل در لبنان و فلسطین را نشان از خوی ددمنشانه آنان دانست و افزود: رژیم صهیونیستی از موضع گیری های دینمدارانه مقاومت حزب الله خشمگین است.

امام جمعه تبریز با اعلام حمایت از مواضع مقاومت حزب الله لبنان گفت: سید حسن نصرالله رهبر مقاومت حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود هشدارهای لازم و مبذول را به اسرائیل غاصب داده و ملت های مسلمان نیز از مواضع ایشان حمایت خواهند کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز نهضت مشروطه، نقش مردم و روحانیت آذربایجان در این نهضت تاریخی را خطیر دانست و اظهار داشت: علمای آن دوران در اصل خواستار برقراری خکومتی بر پایه ولایت فقیه بودند.

وی ادامه داد: منورالفکران آن دوران با حمایت عمال غربی نهضت مشروطیت را به انحراف کشیدند و پایگاه مردمی خود را به علت جدایی روحانیت از دست دادند.

عضو خبرگان رهبری رهبری خواستار عبرت از درس نهضت مشروطه شد و گفت: تاریخ نشان داد که هرگاه روحانیت در رأس نهضت‌های عدالت خواهانه قرار داشت، به نتایج مثبت رسیده است.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با گرامی‌داشت روز خبرنگار اظهار داشت: روز خبرنگار که مصادف با شهادت محمود صارمی است، را به تمامی زحمت کشان عرصه اطلاع رسانی که با صداقت و عشق خبر تهیه می کنند، تبریک و تهنیت عرض می کنم./۹۳۵/پ201/س
ارسال نظرات