۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۸۳۰۸۶
امام جمعه اردبیل:

ماه‌ رمضان نیازمند نگاه آگاهانه به اعمال فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به درک ذائقه معنوی در ماه رمضان گفت: ماه رمضان و بهره‌مندی از آن، بصیرت و نگاه آگاهانه می‌طلبد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به ثبت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در لیست آثار تاریخی جهان اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد با ثبت جهانی یک اثر تاریخی ورود گردشگر به منطقه بیست برابر می شود.

وی با تقدیر از تلاش مسؤولان سازمان میراث فرهنگی در این اقدام ارزشمند خاطر‌نشان کرد: اردبیل شایستگی پیوستن به باشگاه‌های تاریخی دنیا را دارد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار بهره‌مندی از فضائل روزهای پر برکت این ماه شد و اظهار داشت: درک ماه رمضان و بهره‌مندی از فیوضات آن بصیرت و نگاه آگاهانه می‌طلبد.

وی ادامه داد: تمام شیاطین در این ماه به زنجیر خداوند کشیده می ‌شوند و جامعه نیازمند جلوه‌های انسانی و اخلایق برای بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از کسبه ‌و اصناف خواست تا با ایجاد گرانی‌های‌ کاذب، مردم را در مضیقه قرار ندهند و گفت:‌ انسان باید در ماه رمضان احساس کند در میهمانی بزرگ خداوند قرار گرفته هر عملش عبادت، خوابش اطاعت و هر آیه‌ای از قرآن که قرائت کند، معادل قرائت کل قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر قدرشناسی از لحظات ماه مبارک رمضان ادامه داد: ذائقه معنوی لذت ‌های این ماه نیز بر کسی کشانده می‌شود که با هدف قرب به خداوند سختی‌ها و گرسنگی را تحمل کند.

امام جمعه اردبیل همچنین با محکوم کردم حمله اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اظهار داشت: ظاهراً سران این رژیم جعلی از شکست‌های گذشته خود عبرت نگرفته‌اند.

وی خواستار وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شد و گفت: مادامی که ممالک اسلامی به وحدت واقعی نرسند، رژیم صهیونیستی به جنایات ددمنشانه خود ادامه خواهد داد./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات