۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۳۱۱۷

در ترویج عفاف و حجاب باید از مسائل سیاسی پرهیز شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت هدایت‌دهی ترویج فرهنگ حجاب در جامعه گفت: برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی سرمایه‌گذاری فرهنگی ضروری است.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ناهنجاری‌های موجود در جامعه اظهار داشت: برخی از افراد در حفظ حجاب و عفاف کار را به لجاجت کشانده‌اند و یا برخی آن را سیاسی کرده‌اند.

وی افزود: برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی سرمایه‌گذاری فرهنگی ضروری است تا از این طریق بتوان اعتقادات جوانان را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این کارها می‌توان اقدامات دیگری نظیر سالم‌سازی محیط‌های آموزشی، تشویق و ارج نهادن به بانوان محجبه هم در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: رعایت حجاب، عفاف، تعهد و پایبندی به حرمت‌ها از جلوه‌های بارز حضور زن مسلمان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی است‌.

حجت الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: امروز که دشمنان تمام ارزش‌ها و مؤلفه‌های اخلاقی و اسلامی را مورد هجمه قرار داده است، زنان باید با تأسی و الگوگیری از زینب‌(س) و رعایت حدود الهی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و دفاع از حق، مشارکت داشته و از این ارزش‌ها و آرمان‌های الهی دفاع کنند.

رییس شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بسیاری از زنان در طول تاریخ، بزرگی خود را نشان داده‌اند که حضرت زینب‌(س) یکی از این زنان نمونه است و نام ایشان در طول تاریخ ماندگار شد؛ از این ر‌و زنان و دختران باید از این بانوی بزرگوار الگو گرفته و سیره و روش او را در زندگی خود اجرایی کنند.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به این‌که از نامش نیز مشخص است، وظیفه هماهنگی را دارد و برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌تواند مجمع نمایندگان شورا را هماهنگ کند تا در این عمل خداپسندانه کمک‌های چشمگیری انجام دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات