۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۸۳۱۳۱
آیت الله شبستری:

اهالی فرهنگ از مبارزه با فرقه‌های شیطان پرستی غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دویست فرقه شیطان پرستی زیر پوشش‌های مختلف اقدام به تبلیغ در بین افراد جامعه به ویژه جوانان فعالیت می‌کنند؛ از این رو نباید در مبارزه با این تهاجم فرهنگی غافل ماند.
اهالی فرهنگ از مبارزه با فرقه‌های شیطان پرستی غافل نشوند
به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در همایش بزرگ روحانیت آذربایجان شرقی اظهار داشت: دشمن شناسی و آشنایی به ابعاد کاری دشمن از جمله عوامل کسب بصیرت است.

وی ادامه داد: برنامه های دشمن در مقابله با اسلام تغییر کرده، به گونه ای که هم اکنون دویست فرقه شیطان‌پرستی زیر پوشش‌های مختلف اقدام به تبلیغ شیطان پرستی در بین افراد جامعه به ویژه جوانان می کنند.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به گسترش فعالیت تبلیغی بهائیت و وهابیت گفت: رسالت روحانیان حضور در جبهه نرم برای مقابله با خرافات به خصوص در مجالس مذهبی بانوان، افراد مدعی مهدویت و تبلیغات سوء ماهواره ها است.

وی بصیرت را لازمه مقابله با تهدید نرم دشمنان دانست و تصریح کرد: لازمه مقابله با تهدیدات نرم دشمن بیداری است چرا که به تعبیر امام علی(ع) اگر ما بیدار نباشیم دشمن بیدار است و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده می کند.

آیت الله شبستری از صبر و استقامت به عنوان دومین ویژگی مبلغان موفق یاد کرد و گفت: روحانیت باید در راه تبلیغ صبر و استقامت در برابر مشکلات و نامهربانی ها داشته باشد، در این بین پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو برای امر تبلیغ و تبیین آرای دین اسلام است.

وی با تاکید بر تبیین اصل ولایت فقیه از سوی مبلغان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شاید برخی نارسایی‌ها به حساب برخی افراد گذاشته شود؛ اما روحانیت باید با روشنگری مردم را به وجود برخی افراد سودجو و مخل در نظم حکومت آشنا کنند.

آیت الله شبستری ولایت فقیه را قطب نمای جامعه اسلامی در غبار فتنه‌ها دانست و گفت: زمانی بود که برای انتقاد از سیاست های استکباری دشمنان اسلام باید در ساواک حاضر می شده و استنطاق پس می دادیم اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون فضایی مناسب برای تبلیغ وجود دارد.

وی افزود: همیشه در طول تاریخ محدودیت‌هایی از سوی افراد و فرقه‌های مغرض علیه تبلیغات شیعیان در جهان وجود داشته؛ اما در زمان کنونی هیچ‌گونه قصوری در تبلیغ دین اسلام از روحانیت قابل قبول نیست.

آیت الله شبستری ادامه داد: منابر در کنار سایر وسایل ارتباط جمعی وسیله ای مناسب برای تبلیغ دین هستند؛ اما کسانی که از این تریبون استفاده می‌کنند باید به بصیرت مجهز باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات