۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۸۳۱۷۹
اخلاق در تبلیغ (8)؛

مبلغ حوزه علمیه: مبلغان بصیرت و آگاهی مردم را افزایش دهند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه، ارتقا بصیرت و آگاهی های عمومی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی جامعه را مهم ترین ماموریت های مبلغان در ماه مبارک رمضان دانست و خواستار همت و کار مضاعف آنان در راستای تحقق این مهم شد.
تبليغ


حجت الاسلام حسن صادقی، از مبلغان حوزه علمیه و امام جمعه موقت شهر خضری و دشت بیاض، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبیین مسائل شرعی، ارتباط مناسب با مردم و نسل جوان، پاسخگویی به شبهات و افزایش آگاهی های عمومی جامعه را از جمله رسالت های مبلغان و روحانیان برشمرد.

وی با بیان اینکه مبلغان باید بصیرت و آگاهی مردم را افزاش دهند اظهار داشت: با توجه به رخدادهای بین المللی، تحریم های دشمنان و هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، مبلغان و روحانیان باید در ارتقا بصیرت و آگاهی بخشی به مردم تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به روایتی، روحانیان و علمای دین را مرزبانان اسلام توصیف و خاطرنشان کرد: طلاب، روحانیان و مبلغان حوزه های علمیه سربازان حضرت ولی عصر(عج) به شمار می روند و باید قدر جایگاه و موقعیت خود را بیش از پیش بدانند و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

حجت الاسلام صادقی، با بیان اینکه روحانیان نقش برجسته ای در تقویت باورهای ایمانی و اعتقادی نسل جوان عهده دار هستند تاکید کرد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید با استخراج مبانی و آموزه های دینی و اسلامی، جامعه را به سمت کمال هدایت و ایمان نسل جوان را تقویت کنند.

وی ارتقا بصیرت جامعه، کار فرهنگی و تبلیغی، برقراری ارتباط مستمر و مفید با نسل جوان را از دیگر ضروریات برای مبلغان دانست و ابراز داشت: مبلغان و روحانیان حوزه های علمیه باید در راستای ارتقا فرهنگ جامعه و بالا بردن بینش سیاسی و اجتماعی جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت شهر خضری و دشت بیاض، پرهیز از بیان مطالب بی پایه و اساس و استناد به مطالب متقن روایی را از دیگر بایسته های یک مبلغ در فرصت تبلیغی دانست و ابراز داشت: مبلغان و روحانیان باید جامعه را نسبت به آثار سوء و تبعات گناه آگاه کنند.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: مبلغان باید به گونه ای با مردم و نسل جوان ارتباط برقرار کنند که مردم با دیدن یک روحانی احساس شور و شعف کنند و از بیانات و سخنان او حداکثر استفاده را ببرند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات