۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۸۳۱۸۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اصحاب رسانه حرفه خبرنگاری را رسالتی الهی بدانند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اطلاع رسانی دقیق، صحیح و متناسب با نیازها و ضرویات جامعه و مصالح نظام و اسلام، دفاع از ارزش ها و به روز بودن اخبار را از جمله رسالت هایی دانست که خبرنگاران باید به آن توجه کنند.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران متعهدی که در راستای اهداف نظام اسلامی و تقویت ارزش های دینی فعالیت خبری تلاش می کنند تبریک گفت و یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی داشت.

وی رسالت خبرنگاران را در مقطع حساس کنونی بسیار دشوار و مهم خواند و اظهار داشت: امر اطلاع رسانی و خبر رسانی، امروزه به یکی از مهم ترین و اساسی ترین محورهای جوامع تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، با بیان اینکه خبر رسانی مثبت جامعه را به سوی کمال سوق می دهد و خبر رسانی منفی جامعه را دچار انحراف و گمراهی می کند تاکید کرد: امروز رسالت خبرنگاران اطلاع رسانی دقیق، صحیح و متناسب با نیازها و ضروریات جامعه و مصالح نظام و اسلام است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نباید هر خبری را به هر شکلی منعکس نمود تصریح کرد: گاهی اوقات جابجایی یک کلمه در خبر نیز موجب سوء استفاده دشمنان و برداشت های نادرست می شود و خبرنگاران باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز داشت: در شرایط کنونی نوع و نحوه خبررسانی توسط رسانه ها و خبرنگاران باید به گونه ای باشد که اثر منفی در روحیه مخاطب نگذارد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف و دقیق و صحیح خبرنگاران موجب ایجاد روحیه نشاط، پویایی و تحرکت بیشتر در جهت نهادینه شدن ارزش های اسلامی و انقلابی می شود تصریح کرد: صحت، به روز بودن، دقت، سرعت، رعایت مصالح اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان ها و ارزش ها از جمله وظایفی است که رسانه ها و خبرنگاران باید به آن توجه کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خبرنگاران باید اطلاع یابی کامل و متقنی از خبر داشته باشند و توجه کنند که اطلاع رسانی آنان به روز و کارآمد باشد و در این امر جز به اهداف و ارزش های اسلامی به چیزی توجه نکنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید رسالت خبری خود را به خوبی انجام دهند و اخبار را متناسب با نیازهای مخاطب و جامعه خبررسانی کنند، زیرا این موضوع باعث حفظ ارزش ها و تعالی جامعه و قرب خبرنگاران به سوی خدا می شود.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان توصیه هایی به خبرنگاران داشت و تاکید کرد: اصحاب رسانه باید حرفه خبرنگاری را رسالتی الهی بدانند و آنچه موجب رضایت پروردگار است را مدنظر قرار دهند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات