۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۸۳۱۹۲
امام جمعه اهر:

فعالیت مبلغان دینی در ماه‌های محرم و رمضان خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: نباید برنامه های دینی و حضور روحانیان در روستاها در ایام محرم و رمضان خلاصه شود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، شب گذشته در نشست ستاد ساماندهی شؤونات اسلامی ماه مبارک رمضان در اهر با تأکید بر گسترش فعالیت مبلغان در مناطق دورافتاده روستایی اظهار داشت: در سایه انقلاب اسلامی نباید هیچ قشری از برکات معنوی اعزام مبلغ محروم بماند.

وی با بیان این‌که نباید برنامه‌های دینی و حضور روحانیان در روستاها در ایام محرم و رمضان خلاصه شود، خاطر‌نشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که روستائیان نهایت بهره‌مندی را از حضور مبلغان داشته باشند.

امام جمعه اهر تسریع در احداث خانه‌های عالم را راهی برای استقرار روحانیان توانمند در روستاها دانست و گفت: تداوم و استمرار حضور روحانیان در روستاها به ویژه در مناسبت‌های دینی و مذهبی ضروری است.

وی خواستار مشارکت خیران و معتمدان روستاها در عرصه احداث خانه‌های عالم شد و گفت: برنامه‌ریزی مطلوب در اعزام مبلغان دینی سبب ارتقای فرهنگی و تقویت احکام و مبانی اسلامی خواهد بود.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای تهذیب و تقرب به درگاه خداوند دانست و اظهار داشت: تنوع بخشی در برنامه‌های مذهبی و قرآنی در مناطق شهری و روستایی زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به مسائل دینی و معنوی فراهم می‌کند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که برنامه‌های مذهبی ماه رمضان نباید به صورت کلیشه‌ای برگزار شود، تصریح کرد: نوآوری و ابتکار در اجرای چنین برنامه‌هایی، سبب تجلی زیبایی های اسلام و تشیع خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات