۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۸۳۱۹۳

گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مسؤولان دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان شرقی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، شب گذشته با حضور حجت الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شب گذشته در تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در سخنانی با اشاره به تلاش نظام سرمایه داری در استفاده ابزاری از رسانه‌ها برای نیل به اهداف استعمارگرایانه اظهار داشت: پشت پرده جهان را نظامی اداره می‌کند که دارای سه ضلع صهیونیسم، رسانه‌ها و سرمایه‌‌د‌اران بزرگ است.

وی با اشاره به اهداف نظام لیبرالیستی غرب گفت: نفوذ در مجامع بین المللی و تحت فشار قرار دادن افکار عمومی برای یافتن چهره حق به جانب مهم‌ترین هدف این نظام است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این‌که این سه ضلع در تفکر مدیریت واحد بر جهان است، افزود: نظریه دهکده جهانی مک لوهان نیز برگرفته از این اندیشه ها است، که البته ‌این ایده پس از فروپاشی شوروی سابق با شدت تبلیغ و ترویج شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: به اذعان استکبار جهانی، این ایده با گسترش اطلاعات و ارتباطات و رسانه های گروهی محقق شود، البته پشت پرده این شعارها کدخدایی واحد نظام استکباری بر ملل مستضعف است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات را بر هم زده است، اظهار داشت: نقش برجسته ملت ایران در جهان معاصر و بسیار برجسته و تأثیرگذار است؛ اما این تأثیرگذاری در برخی مقاطع به واسطه تکرار آن مورد غفلت واقع می‌شود.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این‌که انقلاب اسلامی تفکر دهکده جهانی را به رؤیایی برای غرب تبدیل کرده است، گفت: پیام الهی انقلاب اسلامی و محتوای معنوی و الهی آن که مبتنی بر فطرت بشری است.

همچنین حجت‌الاسلام سعید علیزاده، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در سخنانی با بیان این‌که اسلامی کردن دانشگاه ‌ها در سایه توجه به سه عامل استاد، داشجو و متون محقق است، اظهار داشت: نبود نگاه فرهنگی در میان برخی استادان گروه معارف اسلامی یکی از آسیب های این عرصه است.

وی با تأکید بر این‌که استادان تنها وظیفه آموزش را بر عهده ندارند، گفت: برخی کلاس‌های درسی در دانشگاه به محلی برای تخریب باورهای دینی از سوی استادان مبدل شده که این مسأله پذیرفتنی نیست.

گفتنی است، در پایان این نشست مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل فرهنگی و دینی دانشگاه‌ها پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات