۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۸۳۱۹۴
امام جمعه جلفا:

هدایت افکار عمومی رسالت اصلی خبرنگاران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بین المللی جلفا گفت: در این جامعه خبرنگاران هستند که با ابتکار و قدرت خود جوامع مدرن را هدایت فکری می‌کنند.
روز خبرنگار
حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار داشت: خبرنگاری حرفه‌ای مهم و حساس در جامعه است، چراکه هدایت افکار عمومی و قضاوت در مورد مسائل روز بخش مهمی از این حساسیت است.

وی با تأکید بر دقت نظر خبرنگاران در نگارش اخبار تصریح کرد: امانتداری شرط مهم کار خبری است، نقل ناصحیح خبر از یک منبع و یا کم و زیاد‌کردن موضوع به گونه‌ای که مقصود گوینده را تغییر دهد، خطایی فاحش و خیانتی در امانت است.

حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: نقش خبرنگاران و راویان حدیث مشابه است، همان‌گونه که روایان حدیث باید افرادی مطمئن و قابل اعتماد باشند؛ خبرنگاران نیز همین رسالت را بر عهده دارند و اگر خبرنگاری مورد اعتماد نباشد به خبر وی نیز نمی‌توان اعتماد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس علم رجال و درایه اگر راوی حدیث و سند آن درست نبوده و فردی مخدوش در میان راویان حدیث وجود داشته باشد آن حدیث از درجه اعتبار ساقط است حتی اگر آن حدیث از نظر صحت به کلام معصوم نیز نزدیک باشد.

مدیر حوزه علمیه بین المللی جلفا با بیان این‌که در شرایط کنونی جهان رسانه‌ها نقشی فراتر از تصور در فرهنگ‌سازی و تغیرات عمیق اجتماعی دارند، اظهار داشت: گاهی یک رفتار اجتماعی بزرگ به واسطه مطبوعات و رسانه‌های گروهی رقم می‌خورد.

وی ابراز داشت: مطبوعات و رسانه‌ها بدون خبرنگاران، فاقد ارزش و کارایی لازم هستند، در این جامعه خبرنگاران هستند که با ابتکار و قدرت خود جوامع مدرن را هدایت فکری می‌کنند.

حجت‌الاسلام انتظاری با تأکید بر توجه دولت به مطالبات این قشر تلاشگر تصریح کرد: خبرنگاران توانسته‌اند در حوزه ارزش‌های مذهبی حضور موفقی داشته باشند چون در برخی موارد یک گزارش مؤثر مذهبی از صدها سخنرانی تأثیرگذارتر است./935/ت302/س
ارسال نظرات