۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۸۳۱۹۷
با حضور سرپرست سازمان اوقاف؛

گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نماینده ولی فقیه در این سازمان در شهر مقدس قم برگزار شد.
حج و زيارت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ماه مبارک رمضان، با حضور حجت الاسلام محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نماینده ولی فقیه در این سازمان شنبه شب، در مسجد حضرت خدیجه(س) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این گردهمایی که با حضور شماری از مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف برگزار شد، حجت الاسلام محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سخنانی مهم ترین رسالت ها و وظایف مبلغان و روحانیان را تشریح کرد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، پرهیز از بیان مطالب بدون علم و آگاهی، تقویت اعتقاد مردم به خداوند و معنویات را وظیفه دیگر مبلغان و روحانیان دانست و تاکید کرد: توجه به مسائلی همچون ایمان، اعتقاد، زهد و تقوا نیز از سوی مبلغان امری ضروری است.

وی تبیین جایگاه ولی فقیه و رهبری را رسالت دیگر مبلغان دانست و ابراز داشت: مبلغان و روحانیان باید با برنامه ریزی مناسب، در سخنان خود به موضوع ولایت فقیه توجه و نقش و جایگاه رهبری را برای مردم تبیین و ترسیم کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، تبیین مسائل مرتبط با وقف و فرهنگ سازی برای این امر نیک و خداپسندانه را رسالت مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغانی که از سوی سازمان اوقاف به تبلیغ اعزام می‌شوند، باید رابط میان اوقاف و مردم باشند مباحث پیرامون وقف را بیان کنند.

در ادامه این گردهمایی، حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر، مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، از اعزام سه هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان از سوی این سازمان به مناطق مختلف کشور خبر داد و ابراز داشت: این میزان اعزام مبلغ حاکی از رشد دو برابری نسبت به سال گذشته است.

وی اولویت این سازمان در امر تبلیغ را اعزام روحانیان به مناطق دورافتاده و محروم فاقد روحانی دانست و همچنین از ارزیابی کار مبلغان اعزامی به استان‌های مختلف توسط گروه های ارزیاب خبر داد.

حجت الاسلام رضوی مهر در بخش دیگری از سخنان خود، از اجرای طرح منبر مکتوب به همت این سازمان خبر داد و افزود: بیش از دو هزار منبر مکتوب از مبلغان برجسته آماده شده است که به‌ زودی کتاب مربوط به آن آماده و در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، روز شنبه نیز گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اداره کل تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه و شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات