۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۸۳۲۲۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی‌:

تحول اجتماعی رسالت خبرنگاران متعهد است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کار خبرنگار متعهد و دلسوز در تعالی و تحول ماهیت جامعه همچون کیمیاگری است.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده امروز در سومین سمینار تخصصی آسیب شناسی مطبوعات محلی اظهار داشت: خبرنگاری که به آرمان های ملت پایبند و از ورطه آمیختگی حقایق و تزویرها به دور است چون دیدبانی است که هم خود به جایگاه حقیقی دست یافته و هم دیگران را در فراخنای اوج ها هدایت می کند.

وی افزود:‌ نظام جمهوری اسلامی ایران داعیه دار تمام زیبائی ها و آرمانهای بلندی است که در حوزه بشری تجلی می یابد و بر این اساس درک همه این عظمت ها و تبیین آن در قالب خبر و انتقال به دیگران ظرفیت وجودی و فکری والایی را می طلبد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

داننده تاکید کرد: حضور فعال و موثر خبرنگاران درعرصه خطیر خبررسانی و انتقال شفاف و صادقانه اطلاعات امری در خور تقدیر است و این افتخار در طول سه دهه انقلاب اسلامی همواره همراه فعالان عرصه اطلاع رسانی بوده است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات تخصیص یافته به بخش فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد فرهنگی دولت دهم در سفرهای استانی بودجه قابل توجهی به بخش فرهنگ و هنر استان تخصیص یافته و اصحاب مطبوعات می توانند در رصد چشم اندازهای بلند ملت و نمودن مسیرهای پیموده نشده پیش رو نقش و رسالت خود را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: بهره گیری صحیح از این فضا آمادگی و آگاهی والایی را می طلبد تا از این اعتبار عظیم در جهت بالا بردن ظرفیت ها و کاستن ضعف های فرهنگی استان استفاده نماییم.

وی جایگاه استان آذربایجان شرقی در حوزه رسانه را در مقایسه با سایر استان ها مطلوب عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق و تنویر افکار عمومی و ایجاد فضای مناسب برای گفت و گو، برخورد سالم و سازنده نظرات می تواند راهگشای دستیابی به جایگاه واقعی مطبوعات استان باشد.

محمد عزیزی راد، رئیس خانه مطبوعات استان نیز در این نشست رسانه ها را ارکان توسعه فرهنگی جوامع عنوان کرد و گفت: متاسفانه در طول حکومت رژیم ستمشاهی مطبوعات از لحاظ کیفی با سیر نزولی روبرو بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد فضای آزادانه برای اهالی مطبوعات شاهد روند روبه رشدی در این عرصه بوده ایم.

وی افزود:‌مطبوعات استان آذربایجان شرقی از نظر کمی و کیفی جزو چهار استان برتر کشور است و ظهور نسل جدیدی از روزنامه نگاران حرفه ای و جوان نشان دهنده تعالی مطبوعات استان است.

عزیزی گفت: سومین سمینار مطبوعات محلی در گستره شمالغرب کشور برگزار شد و بیش از 45 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از آن میان نوزده مقاله در بخش داوری 5 مقاله به بخش ارائه در جشنواره راه یافتند.

سومین سمینار تخصصی آسیب شناسی مطبوعات محلی در محورهای ‌استقلال حرفه ای و امنیت شغلی روزنامه نگاران مطبوعات محلی و ضرورت تشکیلات صنفی، ‌تنگناهای مطبوعات محلی، ‌دورنمای جامعه جهانی اطلاعاتی و جایگاه مطبوعات محلی در آن و پدیده سانسور و خودسانسوری در مطبوعات محلی، اقتصاد رسانه و راهکارهای ارتقای سطح درآمد نشریات محلی، بررسی سیر تکاملی مطبوعات محلی منطقه شمالغرب کشور، وضعیت ساختاری مطبوعات محلی و نقاط ضعف و قوت آن و تاثیر درج رپورتاژ آگهی در کیفیت مطبوعات محلی و همچنین در بخش ویژه سمینار شامل موضوع آسیب شناسی نشریه های تخصصی محلی و عوامل موفقیت و عدم موفقیت نشریه های تخصصی در سطوح محلی هفدهم مردادماه جاری با حضور اساتید و ‌ فعالان عرصه مطبوعات در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد./935/د102/س

ارسال نظرات