۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۸۳۲۶۶
امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک:

رسانه‌ها در تربیت دینی جامعه تأثیرگذار هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوارگرمسیری اندیمشک گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار تأثیرگزاری در دینداری و تربیت جامعه ایفا کنند.
حجت الاسلام حسيني منش، امام جمعه الوار گرمسيري
حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش، امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار اشت: خبرنگاران باید پس از اولویت بندی سوژه‌ها به دنبال اقدامات به موقع و برنامه‌ریزی شده باشند، در این صورت است که فعالیت‌های خبرنگاری می‌تواند مفید واقع شود.

امام جمعه الوار گرمسیری ورود خبرنگاران به مسائل حاشیه ای را از جمله آفت‌های مهم عرصه خبرنگاری دانست و گفت: در انعکاس اخبار پرداختن به متن و محتواهای اصیل بیش از هر چیزی دارای اهمیت است و توجه به مسائل حاشیه ای می تواند خبرنگاران را از نیل به نقطه‌های هدف دور کند.

وی در ادامه با تقدیر از نقش خبرگزاری رسا و دیگر رسانه های دینی گفت: رسانه های دینی منبر بزرگ اسلام و زبان گویایی برای القای مسائل دینی هستند؛ از این رو نقش چنین رسانه هایی در فضای کنونی بسیار حائز اهمیت است.

این استاد حوزه علمیه با مطلوب توصیف کردن وضعیت کمی رسانه های مذهبی در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: این رسانه ها به لحاظ کیفی نیز از وضعیت خوبی برخوردار بوده، اما همچنان به حد آرمانی و مطلوب خود نرسیده است.

حجت الاسلام حسینی منش گفت: نباید فراموش کرد که در دنیای کنونی، رسانه‌ها کارکردهای ویژه ای در القای مسائل مختلف از جمله دین دارند و می توانند نقش بسیار تأثیرگزاری در دینداری و تربیت جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام حسینی منش در پایان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، فعالیت های تلاشگران عرصه اطلاع رسانی را قابل تقدیر و توجه بیشتر دانست./945/ت302/س
ارسال نظرات