۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۳۲۹۸
آیت‌الله نوری همدانی:

نفی سیطره استکبار دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ‌است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه مقدرات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ایران با خواست کشورهای استکباری رقم می‌خورد؛ اما امروز دیگر از آن سیطره خبری نیست و ملت ایران از عزت و عظمت بالایی در دنیا برخوردار هستند.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بابل،‌ حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، دقایقی قبل در اجتماع بزرگ مردم شهرستان بابل که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به نقش آفرینی مردم مازندران در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: حرکت شما همواره در تاریخ انقلاب بسیار چشمگیر بوده است و همیشه مردم این خطه در خط انقلاب و ولایت گام برداشته اند.

وی انقلاب اسلامی را معجزه تغییر چهره جهان، آمریکا و سیاست‌های آن دانست و افزود: امروز بر ما لازم است که بیشتر با فرهنگ انقلاب و دستاوردهای آن‌ آشنا شویم.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید در شرایط امروز زمینه پیدایش انقلاب، ارکان انقلاب، اهداف انقلاب، برکات و دستاوردهای انقلاب و آسیب‌های آن را بشناسیم و در مسیر صحیح آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب گام برداریم.

وی با قدردانی از حضور همیشگی ملت ایران در عرصه‌های مختلف افزود: نمونه حضور این ملت در نهم دی ماه و 22 بهمن تجلی یافت و خروش و حرکت ملت ولایتمدار ایران اسلامی در این روزها دشمن را مأیوس کرده و آنها را به عقب رانده است؛ از این رو چنین شور و خروشی نباید تعطیل شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی توانست در گام اول استبداد رژیم سلطنتی را از این کشور قطع کند، ادامه داد: رژیم سلطنتی که برخلاف اسلام بود بر مردم حکومت داشت و در پرونده سیاه خود کشتن شخصیت‌های بزرگی نظیر شیخ فضل الله نوری و مدرس‌ها را دارد.

وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارباب‌ها جزء لذت گرایی، خودکامگی، مال اندوزی به دنبال چیز دیگری نبودند، اظهار داشت: در آن دوران به دلیل خوشگذرانی اربابان مردم دچار فقر فرهنگی و مادی شدند و سلطنت‌ طلب‌ها راه پیشرفت و ترقی این مردم را بستند؛ اما انقلاب اسلامی با سرنگون کردن رژیم سلطنتی عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

این مرجع تقلید، نفی سیطره استکبار را دومین دستاورد انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود، سیطره مستکبران همچون آلمان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و رژیم غاصب صهونیستی را از سر ملت ایران برداشت.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه مقدرات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ایران با خواست کشورهای استکباری رقم می‌خورد؛ اما امروز دیگر از آن سیطره خبری نیست و ملت ایران از عزت و عظمت بالایی در دنبا برخوردار هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که قبل از انقلاب اسلامی جوانان این مرز و بوم برای تحصیل به خارج از کشور می رفتند، افزود: در آنجا جوانان ما را شستشوی مغزی می‌دانند و فکر آنها را نسبت به اسلام و روحانیت بدبین می‌کردند و زمانی که به کشور بر می‌گشتند در مسند‌های مهم جای می ‌گرفتند و بر مردم سلطه‌گری می‌کردند؛ چون اینها تنها سر سپرده غرب بودند.

وی در ادامه با بیان این که بعد از پشت سرگذاشتن همه اینها یک عارف، فقیه و حماسه آفرین، قهرمان علم و میدان، فریادگری باصلابت با همتی بلند و دلی به وسعت دریا با همراهی و همگاهی مردم علیه این رژیم سلطنتی قیام کرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) دین اسلام را که قبل از آن پروبال آن قیچی شده بود و دین بدون فرهنگ جهاد و شهادت بود، به عرصه زندگی و جهاد مردم علیه باطل بازگرداند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، همچنین تبلیغات دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن دین اسلام اشاره کرد و افزود: آنها دین اسلام را فاقد کارآیی می‌دانستند و حتی طرح جدایی دین از سیاست را مطرح کردند و آن‌فدر تبلیغات منفی علیه دین اسلام کرده بودند، فکر می‌کردند دین تنها برای آداب فردی است.

وی با اشاره به این که دشمنان دین اسلام قبل از پیروزی انقلاب با تبلیغات منفی خود بیان می‌کردند دین اسلام نسبت به بانوان نظر نادرستی دارد، ادامه داد: دشمنان با این شعارهای نادرست، غرب‌گرایی را در میان آنان ترویج و زنان را نسبت به دین اسلام بدبین کردند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که در نقاطی از کشور ما مسأله حجاب دچار مشکل است، ادامه داد: اما در عین حال زنان و بانوان مازندرانی همه احکام خداوند به ویژه حجاب را رعایت می‌کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی مردم را دومین رکن انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امام راحل توانستند مردم را به میدان بیاورند و هر زمانی که مردم پشت سر رهبر خود بایستند و ایشان را پشتیبانی کنند پیشرفت خواهند کرد، امام راحل توانستند مردم را در مدت پانزده سال مردم را بیدار و بسیج و آگاه کنند.

وی با اشاره به این که مردم در صحنه هستند و علاقه زیادی به امام و رهبری دارند، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران زمینه ظهور امام زمان(عج) است؛ چون این انقلاب برگرفته از کربلا است.

این مرجع تقلید، ولایت فقیه را سومین رکن انقلاب اسلامی دانست و افزود: ولایت فقیه نائب امام زمان است و مردم نیز به حرف ولی فقیه گوش می دهند و همین مردم در هشت سال دفاع مقدس در لبیک به ولی فقیه خود جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان این که نظام حاکم در ایران اسلام مورد قبول اسلام است، ادامه داد: غیر از این نظام ولایی، همه نظام‌ها طاغوتی هستند و امام راحل به مردم خودباوری و خود اتکایی داد و همه پیشرفت‌های امروز در عرصه تولید سلول‌ها بنیادی و غیره برگرفته از خودباوری و شجاعتی است که امام راحل به مردم عطا کرد، جامعه‌ای که زمانی از یک پاسبان می ترسید امروز در برابر آمریکا و صهیونیست سینه سپر می‌کند و زمانی که ولایت فقیه، اسلام و مردم در این کشور حاکم هستند این نظام الهی پابرجا خواهد بود./950/پ201/س
ارسال نظرات