۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۳۳۰۵
امام جمعه دزفول:

خبرنگاران تلاشگران عرصه همدلی و همفکری در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح، شناخت مسیر ارتقای جامعه و فراهم کردن فضای همدلی و همفکری مردم را تکلیف اصلی و شرعی خبرنگاران دانست.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، شب گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان با گرامی‌داشت روز خبرنگار و یادآوری یاد و خاطره شهید صارمی گفت: صارمی رفت تا مظلومیت انسان‌ها را برایمان ثبت کند؛ اما تصویر او ثبت شده و خود خبرساز شد.

وی در ادامه ابراز داشت: روزنامه‌نگار و خبرنگار کسی است که اطلاعات مربوط به رویدادها، گرایش‌ها و مسائل مردم یک جامعه را جمع‌آوری و به درستی منتشر کند.

امام جمعه دزفول خاطر نشان کرد: خبرنگاران، سربازان اهل قلم هستند که در راستای ایجاد آگاهی، نشاط و تبیین ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان این که خبرنگاران بر اساس رسالت خود هر چند سخت اما اخبار را درست و به موقع به مردم و مسؤولان می‌رسانند، یادآور شد: آنان همیشه نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع داشته و در تنویر افکار عمومی موثر بوده‌اند.

امام جمعه دزفول بیان داشت: تکلیف اصلی و شرعی خبرنگاران این است که با اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح، شناخت مسیر رشد و ارتقای جامعه و فضای همدلی و همفکری مردم را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه دزفول ادامه داد: اما با این همه برخی با عدم آگاهی کافی از رسالت خطیر خبرنگاران آنان را مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار می‌دهند که عدم پاسخگویی به موقع، اتلاف وقت خبرنگار، طفره رفتن از پاسخ و تبعیض قائل شدن بین رسانه‌ها نمونه‌هایی از این برخوردها است.

همچنین در این مراسم، حسن پور‌کیانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار داشت: نقش خبرنگاران در رفع مشکلات بسیار زیاد و انکارناپذیر است؛ از این رو باید فضای لازم برای فعالیت مؤثر این قشر جامعه فراهم شود.

پورکیانی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران، نقش خبرنگاران را در برطرف کردن مشکلات جامعه مهم و اساسی خواند و افزود: خبرنگاران اصلی‌ترین نقش را در رفع معضلات ایفا می‌کنند و با اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر خود گره بسیاری از مشکلات را می‌گشایند./945/پ202/س
ارسال نظرات