۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۸۳۳۴۷

ویژه نامه اینترنتی ماه رمضان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی ماه رمضان با مطالب متنوع در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ قرار گرفت.
رمضان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه ماه رمضان شامل اعمال و احکام ماه رمضان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ وابسته به معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قابل دسترسی است.

بنا به این گزارش، این ویژه نامه از مقالات متنوعی مانند رمضان در سخن پیامبر(ص)، فضیلت ماه مبارک رمضان در روایات، فضیلت اعمال مستحبى رمضان، روزه از نظر قرآن، تاملى در مسئله دعا تشکیل شده است.

در مقاله ای با عنوان فلسفه و حکمت روزه می خوانیم: خداوند روزه را براى آزمایش اخلاص مردم واجب فرموده است، که روزه در اخلاص عمل بسیار مؤثر است، یعنى کسى که روزه مى‏گیرد و تمامى روز را با همه امکان بخوردنیها و آشامیدنى‏هایى که در اختیار دارد، در عین حال امساک مى‏نماید، جز اخلاص به پیشگاه حضرت حق مفهومى دیگر ندارد، و در قسمتى از نهج البلاغه مى‏فرماید: و صوم شهر رمضان فانه جنة من العقابو یکى از دلائل وجوب روزه این است که روزه ماه رمضان سپر است از عقاب الهى، یعنى روزه موجب غفران و آمرزش گناهان و معاصى انسان است، که به وسیله روزه نجات از آتش جهنم و عقوبت پروردگار به دست مى‏آید.

یکی از بخش های قابل توجه در این ویژه نامه، مهمترین پرسش هاى فقهى مورد ابتلاء در ماه مبارک رمضان به همراه پاسخ هاى آن است که فتوای مراجع عظام تقلید به تفصیل و با تقسیم بندی آمده است.

فضیلت اعمال مستحبى رمضان، عنوان مقاله ای است که درباره ثواب قرآن خواندن در ماه رمضان آورده است: بهترین اعمال در شب ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است چنانچه وارد شده امام باقر(ع)فرمود: براى هر چیزى بهارى است و بهار قرآن رمضان است. بنا بر این امتیازات قرآن به اعتبار نزولش در ماه رمضان از ماههاى دیگر بیشتر است.
همچنین پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: اگر کسى در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثوابش مثل کسى است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است.

علاقمندان برای مشاهده این ویژه نامه می تونند به پایگاه اطلاع رسانی بلاغ به نشانی
http://balagh.net/persian/specific/ramadan/index.htm مراجعه کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات