۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۸۳۳۵۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

سرعت در تربیت مبلغ و تخصصی گرایی دو نیاز مهم در تبلیغات دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به ضرورت تخصص گرایی در زمینه های تبلیغی، گفت: نیروهای حوزوی باید سریع تر در برنامه های تبلیغی سازماندهی شوند.
 حت الاسلام ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اضصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان با اشاره به سیره ائمه (ع) در تربیت مبلغان تخصصی در زمینه های کلام، فقه، علوم قرآنی و امثال آن، گفت: در بین یاران ائمه (ع) هرکسی اجازه تبلیغ و سخنرانی نداشت.

وی به اجاز امام صادق (ع) به مومن طاق برای مناظرات کلامی اشاره کرد و بیان داشت: این اجازه در صورتی بود که امام (ع) برخی دیگر را به تقیه و دم فروبستن در گفتگو ها سفارش می نمودند.

حجت الاسلام ارزانی ابراز داشت: در وضعیت کنونی نه تنها نیاز داخلی ما در زمینه های تبلیغی کاهش نیافته است بلکه ضرورت تبلیغ مکتب تشیع در عرصه جهانی بیش از پیش خودنمایی می کند.

وی تخصص گرایی در زمینه تبلیغات دینی را یک ضرورت جدی برای حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: با وجود کثرت تبلیغات عمومی ولی متاسفانه به تبلیغات تخصصی توجه چندانی نشده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به سازماندهی سریع نیروهای تبلغی وهابیت در مدت زمانی دو سال اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در حوزه های علمیه شیعی با همه قداستی که دارد، ولی پس از 10سال اتمام سطوح و درس خارج، افراد حاذق و متخصص در زمینه های مختلف علوم دینی بسیار کم پیدا می شود.

وی با اشاره به ظرفیت موجود تبلغی اصفهان، گفت: روند تخصصی گرایی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در زمینه های کودک و نوجوان، خانواده، ادیان و فرق و دیگر رشته های به سرعت در حال پیگیری است و امیدورایم در چهار سال آینده، نیروهای متخصص ما در زمینه های مختلف براساس نیاز سنجی به مناطق و مراکز مختلف اعزام می شوند.

حجت الاسلام ارزانی، راه اندازی آموزش مجازی ویژه مبلغان را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد و اظهار داشت: به منظور جلوگیر از اتلاف وقت مبلغان و به ویژه افرادی که از استانهای دیگر به اصفهان می آیند سیستم آموزش مجازی راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در آینده نزدیک بخشی از آموزش ها به صورت حضوری و بخشی نیمه حضوری و بخشی از طریق مجازی انجام خواهد شد. /965/پ202/ص
ارسال نظرات