۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۸۳۳۷۹
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

انقلاب اسلامی سنت وقف را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل سازمان اوقاف، موقوفات کشور احیا شد.
اوقاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عصر روز گذشته در همایش متولیان موقوفات و امامزادگان استان اردبیل که در مجتمع فدک برگزار شد، اظهار داشت: دوره رضاخان، دوره وقف‌خواری بود، چراکه در این دوران بیشتر اموال وقفی غصب شده و حتی در دوران محمدرضا شاه نیز بسیاری از اموال وقفی کشور به نام افراد و اشخاص مصادره شد.

وی خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب و فرمان تاریخی امام خمینی(ره) بر تشکیل سازمان اوقاف، تمام موقوفات دارای اسناد از دست افراد و اشخاص و دستگاه‌های مختلف گرفته شد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر حفظ و حراست از موقوفات ادامه داد: متأسفانه عده ای فرصت طلب اموال موقوفه را غصب می کنند و از لحاظ شرعی این کار جایز نیست.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با تأکید بر به روز رسانی اجاره بهای موقوفات افزود: کسانی که مستأجر اوقاف هستند باید امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهند نه این که عده ای اجاره بها پرداخت نکنند و مال وقف را مال بی صاحب تصور کنند.

وی با بیان این‌که رسالت اصلی سازمان اوقاف احیای فرهنگ وقف در جامعه است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی تبلغات سوء گسترده ای علیه سنت حسنه وقف صورت گرفته بود که امام راحل به تمامی این تبلیغات پایان داد.

همچنین سید حسین صابری، استاندار اردبیل در سخنانی با اشاره به نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در توسعه فرهنگ دینی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در جامعه است.

وی افزود: هیأت امنا باید مساجد و امامزدگان را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده کنند و برای خدمت به مردم و دین خدا گام‌های محکم‌تری بردارند.

در ادامه سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل در سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات در این استان پرداخت./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات