۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۳۳۹۴
حجت الاسلام غرویان:

رمضان فرصتی برای ارتباط بیشتر با معبود و فصل توبه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: مبلغان وظیفه دارند در ماه رمضان همدلی و انسجام مردم را بالا برده و در مباحث اختلافی سیاسی و اجتماعی وارد نشوند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان


حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان گفت: ماه رمضان ماه امیدواری به رحمت الهی است و در روایات می خوانیم که هیچ کس نباید از رحمت الهی ناامید شود.

وی ادامه داد: بیشترین روزنه امید به درگاه الهی در ماه رمضان تجلی پیدا می کند و در نتیجه هر انسان با هر مقدار گناه باید امیدوار باشد.

استاد فلسفه حوزه علمیه قم بیان داشت: شهر رمضان شهر خداست و این بهترین تعبیر است زیرا اضافه شهر به الله اضافه تشریفیه است و حاکی از بزرگی و شرافت این ماه است.

وی گفت: ماه مبارک رمضان یک ویژگی دارد که هر کس با وجدان خود آن را درک می کند که گوئی فضای عالم تغییر کرده است.

مدیر موسسه مطالعات مسجد بیان داشت: در روایت نبوی(ص) می خوانیم که ماه رمضان به ما روی آورده است نه اینکه ما به سوی ماه رمضان رفته ایم که این نشان از روی آوردن رحمت الهی به بندگان خود است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در ماه رمضان قلبهای انسان ها آمادگی پذیرش برای توبه و استغفار دارد و باید در این ماه به تطهیر باطنی بپردازیم.

وی با بیان اینکه مبلغان باید از فرصت ماه رمضان استفاده کنند، ادامه داد: مبلغان باید در ماه رمضان محور مباحث خود را گفتارهای اخلاقی و عرفانی قرار دهند، و به نیازهای روحی جوانان توجه داشته باشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مبلغان وظیفه دارند در این ماه همدلی و انسجام مردم را بالا ببرند و در مباحث اختلافی سیاسی و اجتماعی ورود نداشته باشند زیرا آمادگی قلبی برای وحدت در این ماه بسیار زیاد است. /909/ت302/ع



ارسال نظرات