۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۸۳۳۹۵
استاد دانشگاه ارومیه:

مبلغان دین برای تأثیرگذاری بیشتر به علوم روز مجهز شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف دانشگاه آزاد ارومیه گفت: مبلغان دینی برای برقراری ارتباط مؤثر با آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان باید مجهز به علوم روز شده و مطالب را متناسب با نیاز روحی مخاطبان بیان کنند.
مبلغان دین برای تأثیرگذاری بیشتر به علوم روز مجهز شوند
حجت السلام علی نجفی، استاد معارف دانشگاه آزاد ارومیه،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: ماه رمضان بهترین زمان برای کسب معارف از سوی مردم، مخاطبان و ارزنده‌ترین فرصت برای ترویج دین از سوی مبلغان است که این مسأله باید به بهترین شیوه و با مؤثرترین ابزار، اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی برای برقراری ارتباط مؤثر با آحاد مختلف جامعه و به ویژه جوانان باید مجهز به علوم روز شده و مطالب را متناسب با نیاز روحی مخاطبان بیان کنند.

استاد معارف دانشگاه ارومیه با اشاره این‌که برخی ناآگاهی‌ها در ارتباط با مسائل دینی و فضایل اخلاقی سبب به وجود آمدن نگاه سطحی به دین در بین عده‌ای شده است، گفت: وظیفه مبلغان آشنایی مردم با راه‌های نزدیکی به خدا و دستیابی به سعادت اخروی است که عملکرد مثبت روحانیت در این زمنیه سبب حرکت مردم به سوی دیندانی و دینداری می‌شود.

حجت الاسلام نجفی ارائه شیوه صحیح بیان اخلاقی و معرفتی به مردم برای موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی را خواستار شد و اظهار داشت: مسائل دینی باید به دور از هرگونه کلی گویی در سخنرانی‌ها، از سوی مبلغان ارائه شود چراکه این مسأله در تعمیق اعتقادات دینی مردم نقش بسزایی دارد.

این استاد دانشگاه ارومیه، کسب معرفت دینی و تلاش برای دانستن نسخه‌های برتر اسلام را از راهکارهای اساسی برای شناخت عمیق معارف دینی عنوان کرد و افزود: همگان باید به این نتیجه برسند که روش‌های دینی گواراتر و موفق‌ترین راهکارها برای رسیدن انسان به عالی‌ترین درجه خلقت است./936/ت302/س

ارسال نظرات