۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۳۴۰۶
سخنگوی وزارت امور خارجه:

احتمال وقوع جنگ در منطقه بعید است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برآورد ما نشانگر آن است که با وجود میل برخی جریانات در آمریکا برای ایجاد تنش، توجه به واقعیت در منطقه احتمال اقدام به درگیری در منطقه را پایین آورده است.
رامين مهمان پرست سخنگوي  وزرات امور خارجه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در رابطه با احتمال جنگ در منطقه از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اساسا رژیم اسرائیل به دنبال فتنه و درگیری در منطقه است ولی اینکه به چه اندازه خواسته اش تحقق می یابد، به میزان مقاومت و عکس العمل ها در مقابلش بستگی دارد.

وی افزود: برآورد ما نشانگر آن است که با وجود میل برخی جریانات در آمریکا برای ایجاد تنش، توجه به واقعیت در منطقه احتمال اقدام به درگیری در منطقه را پایین آورده است.

مهمانپرست همچنین خاطر نشان کرد: اگر چه انگیزه جدی برای ایجاد درگیری ممکن است وجود داشته باشد ولی امکان عملیاتی شدن آن به خاطر هزینه های آن پایین است.

وی در رابطه با احتمال مقابله ایران در صورت اقدام رژیم اسرائیل علیه لبنان ابراز داشت: چیزی که رژیم اسرائیل باید متوجه آن باشد و تا اندازه ای متوجه شده این است که تحدی به هر کشوری در منطقه و به هر ملت مسلمان با عکس العمل شدید کشورهای منطقه مواجه خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در رابطه با سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی استرداد منافقین در عراق به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در خواست استرداد این افراد را کرده است، منافقین به عنوان یک گروه تروریستی بیش از 12 هزار انسان بیگناه را به شهادت رساندند و اسناد جنایت این افراد در اختیار مجامع بین المللی است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اعضای گروهک منافقین در اختیار ایران قرار گیرند افزود: کسانی از منافقین که فکر می کنند دچار خطا نشده اند و نسبت به عملکرد خود اظهار پشیمانی دارند می توانند به آغوش ملت ایران باز گردند.

مهمانپرست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران در مذاکرات خود در رابطه با امنیت عراق و افغانستان آیا به دنبال امتیاز خاصی می باشد گفت: ما در این رابطه بدنبال امتیاز خواهی نیستیم و برقراری امنیت را بزرگ ترین امتیاز برای منطقه میدانیم.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر دیگر کشورها می خواهند امنیت در منطقه برقرار شود باید این منطقه را ترک کنند زیرا حضور این کشورها در منطقه موجب نا امنی شده است.

مهمانپرست یادآور شد: ما معتقدیم اگر کشورهای دیگر می خواهند در منطقه امنیت برقرار شود باید منطقه را ترک کنند چرا که حضور کشورهای فرامنطقه ای ناامنی ایجاد می کند.

وی گفت: ما به دنبال اخذ امتیاز نیستیم ، برقراری امنیت در منطقه بزرگترین امتیاز برای منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص احتمال مذاکره با آمریکا نیز بیان داشت:ما بنا نداریم وارد مذاکرات دو جانبه با دولت آمریکا بشویم ولی در مورد بحران های بین المللی و راه حل های آن ، این موضوعی است که در فرصتی می تواند به عنوان منطق جمهوری اسلامی به گوش جهانیان برسد. /955/پ202/ج

ارسال نظرات