۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۳۴۱۲
از سوی دفتر تبلیغات اسلامی؛

خبرنگاران فعال عرصه دین مورد تجلیل قرار گرفتند

خبرگزاری رسا ـ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار، از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش و انعکاس اخبار این نهاد حوزوی تجلیل کرد.
تجليل از خبرنگاران عرصه دين در دفتر تبليغات اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش ‌از ظهر سه شنبه،‌ در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال عرصه دینی استان قم،‌ با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، حرفه خبرنگاری را از جمله مهم ترین مشاغل ارزیابی کرد.

وی خبررسانی را از مهم ترین نیازهای کنونی جامعه بشری دانست و اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با قلم خود می‌توانند افکار جامعه را شکل دهی و به سوی کمال و ترقی هدایت کنند.

حجت الاسلام ذکاوت، با یادآوری آیاتی از قرآن کریم، به تبیین اهمیت کار خبر و ابلاغ پیام های دینی و مذهبی از سوی رسانه ها پرداخت و تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم خود و بشر را به اسما مختلف معرفی کرده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت ها،‌ اقدامات و برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، خواستار اهتمام بیشتر رسانه ها،‌مطبوعات و خبرگزاری ها به انعکاس فعالیت های این نهاد مهم حوزوی شد و تصریح کرد: مجموعه فعالیت ها و اقدامات این نهاد در خبرگزاری ها منتشر می شود،‌ اما ضروری است این رویدادها به شکل تحلیلی نیز منعکس گردد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: خبرنگاران باید مباحث دینی را افزون بر پوشش خبری روتین و متدوال، به شکل تحلیلی نیز انعکاس دهند.

گفتنی است، در این مراسم که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ خبرنگاران نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص تعامل بهتر با این نهاد حوزوی پرداختند و در پایان این مراسم نیز با اهدا لوح تقدیر از زحمات خبرنگاران در انعکاس اخبار دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عرصه های دینی تجلیل شد./924/پ202/ع

ارسال نظرات