۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۳۴۲۵

دائره المعارف قرآن باید بر طبق استانداردهای بین المللی تهیه شود

خبرگزاری رسا- کارشناس علوم قرآنی گفت: فعالیت های قرآنی پس از انقلاب قابل تقدیر است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
قرآن كريم


محمد کاظم شاکر، دانشیار دانشگاه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا پیرامون فعالیت های قرآنی در حوزه و دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از اقداماتی که در حال حاضر در دست انجام است تدوین دائره المعارف قرآن است.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم تا اطلاعات قرآنی در سطوح گوناگون کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تدوین شود و البته باید توجه داشته باشیم که استانداردهای دائره معارف نویسی که توسط سازمان های بین المللی مدون شده است، رعایت شود.

این نویسنده کتاب‌های قرآنی بیان داشت: در شاخه تفسیر می توان به جرات گفت که بعد از تفسیر المیزان، تفسیری جامع تر نوشته نشده است و کار فوق العاده ای در طول این سال ها دیده نمی شود.

وی گفت :بعد از انقلاب علیرغم امکانات بیشتر برای فعایت ها و مطالعات قرآنی هنور نتوانسته ایم به صورت کامل به اشکالات و شبهات خاورشناسان و اندیشمندان غربی پاسخ دهیم که این تربیت محققان حوزوی که مسلط بر زبان های خارجی باشند را می طلبد.

نویسنده کتاب مبانی و روش های تفسیری ادامه داد: در طول سال های بعد از انقلاب اقدامات قابل تقدیری در عرصه قرآن صورت گرفته است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی همه‌گیر شدن فرهنگ قرآن در جامعه را خواستار شد و بیان داشت: قرآن باید در صحنه اجتماع وارد شود و افراد را با خود همراه کند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: علاوه بر حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز قرآنی مردم هم باید در اجرای فرهنگی قرآن در جامعه تلاش کنند و در تعاملات با یکدیگر آموزه هایی مانند راستگوئی، اعتماد و درستکاری را رعایت کنند./909/پ202/ع

ارسال نظرات