۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۸۳۴۸۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

رمضان بهترین موقع جلوه بندگی مومنین است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ماه مبارک رمضان بهترین موقع جلوه بندگی مؤمنین است و برای سالکان این ماه، ماه محاسبه است.
 آيت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد  
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین موقع جلوه بندگی است و برای مومنین و سالکان این ماه، ماه محاسبه و رسیدگی به اعمال است.

وی تصریح کرد: روزه برای انسان در دو جنبه دارای فایده می باشد، یکی جسمی و دیگری روحی که این اثرات موجب پاکیزگی روح انسان می شود و سعادت و تقرب انسان را فراهم می سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مهمترین اثرات روزه را بازدارندگی انسان از گناه، تقویت اراده صبر و استقامت عنوان نمود و از همه مسلمانان خواست از این ماه پربرکت نهایت استفاده را برده و در زندگی خویش از برکات این ماه مبارک استفاده نمایند.

وی ادامه داد: بهترین عبادات در ماه رمضان کمک به فقرا، یتیمان و محرومین است.

آیت الله مهمان نواز با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد که می فرماید (انجام دادن دو کار در ماه رمضان بسیار خوب است اول شهادت به وحدانیت خداوند متعال و طلب بخشایش از خداوند متعال)

وی افزود: رحمت الهی در ماه رمضان برگرفته از ایمان ، تقوا ، نیکی ، شکیبایی ، و عفو و گذشت بندگان خداوند نسبت به یکدیگر است.

آیت الله مهمان نواز، بیان داشت: مغفرت الهی نیز درگرو رعایت حق الناس است زیرا این مسئله بسیار حساس می باشد و خداوند بدون رضایت مردم ازگناه افراد نمی گذرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان کمک می کند که شخص به آرزوهایش برسد تصریح کرد : ماه رمضان منحصر به خودداری از خوردن و آشامیدن نیست ، بلکه ماه خودسازی است.

وی ماه رمضان را ماه معنویات عنوان کرد و یادآورشد : این ماه را باید قدر دانست و از فیوضات و معنویات آن بهره گرفت ./966/ت302/ص
ارسال نظرات