۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۸۳۴۹۶

نمایش و تحلیل انیمیشن کوتاه قهوه فرانسوی در دفتر تبلیغات خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جلسه از سلسله نشست های نمایش و تحلیل انیمیشن های کوتاه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با عنوان گفتگوی آزاد با انیمیشن، با نقد و بررسی انیمیشن کوتاه «قهوه فرانسوی» برگزار شد.
انيميشن قهوه فرانسوي
به گزارش خبرگزاری رسا از مشهد، محمد جواد قاسم پور، مدیر گروه فرهنگی تبلیغی انیمیشن و بازی های رایانه ای دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در چهارمین جلسه از سلسله نشست های نمایش و تحلیل انیمیشن های کوتاه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که با عنوان گفتگوی آزاد با انیمیشن برگزار می شود؛ گفت: در این فیلم زن راهبه ای نشان داده می شود که دزد است و پلیس با آن که در صحنه حضور دارد، نمی تواند کاری انجام دهد. در واقع یک نوع آشفتگی درجامعه را نشان می دهد.

وی ادامه داد: شخصیت اصلی فیلم مردی متشخص و از قشر بی درد جامعه است به طوری که وقتی گدایی وارد کافه می شود، او سعی می کند تا جایی که امکان دارد، گدا را ندیده بگیرد اما در پایان فیلم همان گداست که آبروی مرد ثروتمند را می خرد.

قاسم پور تصریح کرد: کارگردان فیلم"فابریس ژوبرت "(fabric joubert ) شخصیت داستانش را که فردی متمدن و متشخص است در موقعیتی قرار می دهد که آبرویش مورد تهدید است و او برای حفظ آن دست به هرکاری می زند. ژوبرت در این اثر سعی می کند، نشان دهد که تمدن هم در این عصر کارساز نیست و حتی قانون هم نمی تواند کاری انجام دهد.

وی درباره شخصیت زن راهبه انیمیشن "قهو  فرانسوی " نیز عنوان کرد: این فیلم نقد جدی به مذهب دارد؛ زنی که ظاهری مقدس و در ورای آن چهری متفاوت دارد. فردی که در پناه دین دست به دزدی می زند و از این لباس سوی استفاده می کند.

قاسم پور در ادامه گفت: پلیس نماد قانون است و با آن که در صحنه حظور دارد، نمی تواند به جامعه کمکی بکند. در واقع این فیلم نشان دهنده ی فسادی است که کل دنیا را فرا گرفته است.

وی درباره تکنیک استفاده شده در این انیمیشن نیز اظهارداشت: قسمت های مختلف این انیمیشن، جدا جدا خروجی گرفته شده است به این معنی که سایه ها و قسمت های مختلف بدن و لباس های شخصیت ها، جدا جدا رندر(خروجی )گرفته شده است.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی انیمیشن و بازی های رایانه ای دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: شخصیت ها به گونه ای طراحی شده و انیماتور ها طوری این شخصیت ها را به حرکت درآورده اند که این انیمیشن جذابیت خاصی پیدا کرده است.

وی با بیان این که انیماتورهادر دنیای امروز باید کلاس های بازیگری را نیز تجربه کنند، خاطرنشان کرد: بی توجهی به جزییات در انیمیشن های ایرانی باعث شده که در ساخت انیمیشن نتوانیم موفقیت چشمگیری به دست آوریم.

گفتنی است، "قهوه  فرانسوی " به نویسندگی و گارگردانی فابریس ژوبرت محصول سال 2008 فرانسه است که توانسته جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین المللی کوردوبا را دریافت کند و نامزد دریافت جایز اسکار 2010 شود.

لازم به ذکر است، داستان "قهوه  فرانسوی" در باره ی یک تاجر مقید است که پس از سفارش قهوه در یک کافه در پاریس متوجه می شود که کیف پولش را نیاورده، او که تاکنون مزه نداشتن پول را نچشیده است شروع به سفارش قهوه می کند تا شاید معجزه ای یا اتفاقی او را از این بحران نجات دهد./931/د102/ص
ارسال نظرات