۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۳۵۱۷
امام جمعه جلفا:

در ماه رمضان توطئه نرم دشمنان برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی هدف اصلی استکبار جهانی از ناتوی فرهنگی را القای فرهنگ پوچ و بی‌اساس غربی و آمریکایی به جوانان مسلمان عنوان کرد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و گسترش مجالس خانگی و مذهبی بانوان اظهار داشت: آسیب شناسی عزاداری ها و مدیریت هیأت‌های حسینی بانوان دو عامل مهم و تأثیر گذار بر مقابله با نفو خرافه در این مجالس است.

وی با تأکید بر این‌که دین اسلام بر محبت و رأفت بنا نهاده شده است، تصریح کرد: کسانی که به عنوان اقشار تأثیر گذار به ویژه در هیئات حسینی بانوان فعالیت دارند، باید در ابلاغ پیام محبت اسلام خود نوآوری و خلاقیت داشته باشند.

حجت الاسلام انتظاری گفت: بانوان مبلغ باید در عین حفظ کردن سنت های حسنه متناسب با زمان پیش بروند و در این راستا از وابستگی مالی به افراد ناسالم، ساده اندیشی و زودباوری پرهیز کنند، چراکه این موارد از آفت های کار تبلیغ دینی به شمار می آیند.

وی از مبلغان خواست تا با مطالعه، شناخت و آگاهی صحیح از اصول و فروع دین و اهداف ائمه اطهار‌(ع) و با خوش خلقی خود به عنوان نمونه عملی و عینی اخلاق اسلامی در جامعه ظاهر شوند.

امام جمعه جلفا هدف اصلی استکبار جهانی از ناتوی فرهنگی را القای فرهنگ پوچ و بی‌اساس غربی و آمریکایی به جوانان مسلمان دانست و افزود: اگرچه بیداری ملت‌های اسلامی عامل مهم در کنترل این تهاجم همه جانبه است؛ اما نباید غیرت دینی ملت‌های اسلامی تنزل پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ دینی بدون بصیرت و روشنفکری دینی بی نتیجه است، بنابراین وظیفه کنونی مبلغان بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب؛ باید خودشناسی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی باشد.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی یادآور شد: هدف عملیات روانی دشمنان، ضربه و انحراف در نگاه سرخ عاشورایی و نگاه سبز مهدوی شیعیان است؛ از این‌رو بیشتر خرافات و انحرافات در این حوزه وارد شده است.

وی در پایان با تأکید بر حضور تأثیرگذار و فعال بانوان مبلغ در جلسات مذهبی تصریح کرد: باید با دقت، آگاهی، معرفت و مطالعه وارد میدان مقابله با شبهات دینی شد./935/ت302/س
ارسال نظرات