۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۸۳۵۳۶

گزارش سفر پنج روزه آیت الله نوری همدانی به مازندران (1)

خبرگزاری رسا ـ سفر تبلیغی حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز با سخنرانی در جمع مردم رامسر به پایان رسید.
 آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، حضرت آیت الله نوری همدانی، ازمراجع عظام تقلید، ساعت 15:20 بعدازظهر روز جمعه 15 مرداد ماه به منظور سفری تبلیغی وارد فرودگاه ساری شد.

این مرجع تقلید دربدو ورود به فرودگاه دشت ناز ساری مورد استقبال آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، جمع کثیری از روحانیان و مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.


دیدار با مردم ولایتمدار مازندران مهم‌ترین هدف این سفر تبلیغی است

حضرت آیت الله نوری همدانی در بدو ورود به فرودگاه ساری دیدار با مردم ولایت مدار و انقلابی مازندران را مهم‌ترین هدف سفر تبلیغی خود به این استان عنوان کرد.

حضور در گلزار شهدای ساری نخستین برنامه رسمی آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی ساعت 10:20 صبح روز شنبه شانزدهم مرداد به همراه آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار  وجمعی از روحانیان درگلزار شهدای ساری حضور یافت وبه مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

دیدار کوتاه و‌ خصوصی آیت الله نوری همدانی و امام جمعه ساری

حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله طبرسی پس از حضور در گلزار شهدای ساری با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

سخنرانی در گردهمایی سفیران ولایت، منادیان بصیرت

سخنرانی در گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان مازندران سومین برنامه رسمی حضرت آیت الله نوری همدانی در مرکز استان بود که با حضور گسترده روحانیان در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

بررسی وظیفه علما و روحانیان در شش بعد از سوی ‌‌آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه علما، طلاب و روحانیان را بسیار سنگین خواند و افزود: این وظیفه در شش بعد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جهاد و دفاع، محبت و ارتباط با مردم و بعد سیاسی قابل بررسی است.

این مرجع تقلید با اشاره به بعد فرهنگی وظیفه علما و روحانیان در جامعه گفت: وظیفه تعلیم، تربیت، ارشاد، هدایت، تبلیغ و نشر معارف دینی از مهم ترین مسائل بعد فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به بعد اجتماعی وظایف علما و روحانیان اشاره کرد و افزود: علما و روحانیان به دلیل نقش برجسته ای که در جامعه اسلامی دارند نمی توانند در سرنوشت جامعه بی تفاوت باشند و امروز امر به معروف و نهی از منکر ایجاد فضای مناسب و مبارزه با منکرات باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی به بعد اقتصادی وظیفه علما و روحانیان اشاره کرد و افزود: باید سعی کرد تا مردم از نظر اقتصادی تا حدودی در رفاه باشد و این مسئولیت بسیار سنگینی برای دولت مردان است.

وی برقراری امنیت فکری، مادی و حیثیتی و نیز برقراری عدالت را مهم ترین وظیفه مسؤولان برشمرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنانش به بعد جهاد و دفاع به عنوان چهارمین وظیفه علما و روحانیان اشاره کرد و گفت: اسلام دینی است که دشمنان بسیاری در کمین دارد و از این جهت جهاد در اسلام بسیار مهم است و هرگز نباید تعطیل شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه معاشرت و محبت به مردم را پنجمین بعد از وظایف علما و روحانیت عنوان کرد و گفت: پیامبران همیشه با مردم بودند و با مردم انس و الفت داشتند و ما نیز باید در کنار مردم باشیم و در هیچ عرصه ای مردم را تنها نگذاریم.

این مرجع تقلید در ادامه به بعد سیاسی وظایف علما و روحانیون اشاره کرد و گفت: پیامبران و انبیا الهی اولین گامشان مبارزه با حکومت های فاسد بود که انسان‌ها نیز باید همواره با حاکم جبار و فاسد مبارزه کنند.


ولایت فقیه رکن اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی


حضرت آیت الله نوری همدانی در آخرین برنامه نخستین روز از سفر تبلیغی خود به ساری در دیدار مردمی که بعدازظهر شنبه در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، ولایت فقیه را رکن مهم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در حکومت اسلامی از جایگاه ولایی برخوردار است.

وی با تأکید بر این که با امثال رضاه شاه، فتحعلی شاه و شاه عبا‌س‌ها نمی توانند در رأس امور یک حکومت باشند، ادامه داد: چون دشمنان خیلی زود و به راحتی آنها را می‌خرد و حکومت تغییر می‌کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که در رأس حکومت پیغمبر‌‌ است، گفت: اگر پیامبر(ص) نبود امام معصوم و بعد از امام معصوم نیز یک فقیه عادل، دلاور، شجاع، مدیر و مدبر رهبر حکومت اسلامی و نائب امام زمان‌(عج) خواهد بود که در زمان ما حضرت آیت الله خامنه ای از این شایستگی برخوردار هستند.


توجه اسلام به دو جبهه فرهنگی و پیکار


حضرت آیت الله نوری همدانی، در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان با اشاره به این‌که اسلام به دو جبهه فرهنگی و پیکار توجه بیشتری دارد، گفت: اساسا پیامبرانی که از سوی خداوند بر روی زمین برانگیخته شده‌اند در این دو جبهه بیشتر مجهز بوده‌اند.

وی جبهه فرهنگ را جبهه هدایت، راهنمایی و بشارت دانست و افزود: همه این جبهه‌ها در راه خداوند متعال است.

وی دو جبهه فرهنگ و تعلم و تعلم و ارشاد و نیز جبهه جهاد و پیکار را دو مقوله مهم در دین مبین اسلام دانست و خاطر نشان کرد: درقرآن کریم کسانی که در راه جهاد می کنند از جایگاه والایی برخوردار هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی امنیت، آسایش، تکامل و پیشرفت‌های امروز نظام اسلامی را مدیون خون شهدا دانست، گفت: مضمون اصلی وصیت‌نامه‌ شهدا پایبندی به ولایت فقیه است؛ از این رو‌ شهدا در ادامه پاسخ به ندای رهبر و ولی فقیه جان خود را تقدیم کردند.

وی در ادامه با بیان این که حرکت در جبهه فرهنگی و جهاد اگر با انگیزه الهی توأم نباشد، هیچ ارزشی ندارد، خاطر‌نشان کرد: خداوند درجات را به کسانی می دهد که علم و ایمان را با هم دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان این‌که جبهه فرهنگی و جهادی باید برای پیشرفت اسلام باشد، گفت: حضور در این جبهه‌ها باید دشمن را به خشم آورده و آنها را به عقب براند.

دیدار آیت الله نوری همدانی با دو تن از خانواده های شهدا در ساری

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه برنامه های سفر تبلیغی خود در ساری بعد ازظهریک شنبه با حضور دربیوت شهیدان عبوری وفتح اللهی با خانواده های این شهیدان دیدار و‌ گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به فرموده پیامبر اعظم(ص) که هر شهیدی در قیامت حق دارد هفتاد نفر از خانواده خود را شفاعت کند خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خدمت بزرگی به اسلام انجام دادید و شهادت افتخار و سعادتی برای شما و خانواده تان است.

وی افزود: بی شک جایگاه شهیدان در بهشت است و امیدوارم که شما هم مشمول شفاعت قرار بگیرید.


پنج پالایش انقلاب اسلامی درسی سال گذشته


حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع مدیران مازندرانی که با بیان این که انقلاب اسلامی پنج پالایش داشت، از کنار زدن لیبرال ها و ملی‌گراها، بنی صدر و منافین، باند مخوف مهدی هاشمی، سکولار ها و دوم خردادی ها و حوادث سال گذشته به عنوان پنچ پالایش مهم انقلاب اسلامی در طول سی سال عنوان کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که لیبرال‌ها و ملی گراها آن زمانی که لانه جاسوسی تسخیر شد، تعدادی از اینها سر کار بودند و بعد یکجا استعفا کردند؛ چون میل داشتند کم کم با آمریکا و اروپا آشتی کنند ولی ما نمی توانیم با آنها آشتی کنیم مگر این که فکر خودشان را تغییر دهند.

وی در ادامه منافقین و بنی صدر را دومین پالایش انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: منافقینی آمده بودند و مقداری از مبانی سوسیالیسم، کمونیسم و اسلام را قاطی کرده بودند و مبنای کار خود قرار دادند و بعد نیز دست به اسلحه بردند و بسیاری از شخصیت های بزرگ این نظام را به شهادت رساندند.

وی همچنین به باند مخوف مهدی هاشمی اشاره کرد و ادامه داد: مطالب در این خصوص کشف شد که این باند مخوف نقشه‌هایی داشتند که با موازین انقلاب هماهنگ نبود.

حضرت آیت الله نوری همدانی سکولار ها و دوم خردادی ها را نیز چهارمین پالایش انقلاب دانست و تصریح کرد: آنها به میدان آمدند در میان آنها برخی افراد پیدا شدند که ارزش های اسلامی را به سخره گرفتند و زیر سؤال بردند؛ اینها نیز همچون اکبر گنجی و شیرین عبادی شناخته شدند.

وی انتخابات سال گذشته و فتنه های پس از آن را نیز سبب پالایش دیگر در انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از ا‌نتخابات سال گذشته افرادی به عنوان فتنه گر و اغتشاش‌گر به دشمنان چراغ سبز نشان دادند و اینها نیز شناخته شدند و کنار رفتند؛ از این رو با این افراد نیز ما نمی‌توانیم آشتی کنیم.

دیدار آیت الله نوری همدانی و آیت الله نظری آخرین برنامه در ساری

حضرت آیت الله نوری همدانی در آخرین برنامه سفر تبلیغی خود در شهرستان ساری یک شنبه شب با حضور در بیت آیت الله نظری، از علمای مازندران با دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله نظری در خصوص آخرین مسائل پیرامون حوزه های علمیه و مباحث فقهی به گفت وگو پرداختند./950/502/س

ادامه دارد.....
ارسال نظرات