۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۳۵۶۰

گردهمایی طلاب و روحانیان حوزه علمیه هشترود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی علما، روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه علمیه هشترود در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
نشست روحانيون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هشترود، حجت الاسلام عبدالحمید واعظی، امام جمعه هشترود، امروز در گردهمایی طلاب و روحانیان حوزه علمیه هشترود بر آگاهی و بصیرت مبلغان دینی تأکید کرد و اظهار داشت: هجوم استکبار علیه ولایت فقیه مسأله‌ای غیرقابل انکار است، از این رو رسالت خطبای دینی برای تبیین جایگاه و نقش رهبری در جامعه اسلامی خطیر است.

وی خواستار گسترش مطالعات فقهی و عمومی از سویب روحانیان منبری شد و تصریح کرد: رمضان بهترین فرصت برای تبیین مسائل اخلاقی و معرفتی برای گسترش فرهنگ رفتاری، گفتاری و آداب معاشرت اسلامی است.

امام جمعه هشترود با تاکید بر توجه نیروهای انتظامی در برخورد قانونی با روزه‌خواران شد، از نهاد‌های فرهنگی خواست در ماه مبارک رمضان نسبت به مساله امر به معروف و نهی از منکر و اقدامات ارشادی توجه بیشتری داشته باشند.

همچنین حجت الاسلام غفار غفاری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) هشترود، در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و آموزشی این مرکز علوم اسلامی پرداخت و اظهار داشت: حوزه علمیه هشترود در حال حاضر با بیش از 85 طلبه در چهار پایه تحصیلی به فعالیت‌های علمی و دینی خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این‌که شهرستان هشترود نیازمند حضور روحانیان بومی است، گفت: اساتید حوزه علمیه هشترود نقش بزرگی در تربیت طلاب و مبلغان آکاه به زمان در این شهر داشته و خواهند داشت.

همچنین حجت الاسلام مظفر رجب زاده، رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود گفت: مبلغان باید به مسائل جوانان توجه ویژه ای داشته باشند؛ چون تأثیر‌پذیری این قشر بیش از دیگر اقشار جامعه است./935/پ202/س
ارسال نظرات