۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۳۵۶۲

امام جمعه جدید سرعین معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جدید شهر سرعین از توابع استان اردبیل از سوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام اصغری در حکمی از سوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال به عنوان امام جمعه جدید شهرستان سرعین معرفی شد.

حجت الاسلام اصغری امام جمعه جدید سرعین که پیش ار این امام جمعه میاندوآب بود، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مردم این منطقه توریستی معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل در مراسم معارفه امام جمعه سرعین با تأکید بر تقویت نهاد نماز جمعه، وظیفه اصلی ائمه جمعه را ایجاد فضای سالم تربیتی برای تربیت سالم نسل های آینده اعلام کرد.

وی تلاش برای افزایش معنویت در جامعه و تبیین مسائل کلان کشور را از دیگر وظایف ائمه جمعه دانست و گفت: ائمه جمعه منادیان بصیرت و کرامت انسانی در جوامع هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که برگزاری نماز جمعه همواره با برکات معنوی بسیاری همراه بوده است، افزود: دشمنان با درک جایگاه نماز وحدت آفرین جمعه، همواره درصدد حضور کمرنگ مردم در این آیین عبادی سیاسی هستند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که حضور پرشور و گسترده مردم در نماز جمعه پیام‌های مختلفی به دشمنان نظام اسلامی دارد، گفت: هم اکنون در حدود ششصد ‌شهر و بخش و شهرستان کشورمان نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به توریست‌پذیر بودن شهر سرعین و حضور مسافران با فرهنگ‌های مختلف، باید تلاش شود فرهنگ اسلامی در سرعین نمود بیشتری داشته باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات