۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۳۵۶۴

گزارش سفر آیت الله نوری همدانی به مازندران (2)

خبرگزاری رسا ـ سفر تبلیغی پنج روزه حضرت آیت الله نوری همدانی با سخنرانی در جمع مردم رامسر به پایان رسید.
ورود آيت الله نوري همداني به مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، در سومین روز از سفر تبلیغی خود به مازندران ساعت ده صبح روز دوشنبه وارد بابل شد و در مصلای نماز جمعه با مردم این شهرستان دیدار کرد.

نفی سیطره استکبار دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع مردم بابل گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه مقدرات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ایران با خواست کشورهای استکباری رقم می‌خورد؛ اما امروز دیگر از آن سیطره خبری نیست و ملت ایران از عزت و عظمت بالایی در دنیا برخوردار هستند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی توانست در گام اول استبداد رژیم سلطنتی را از این کشور قطع کند، ادامه داد: رژیم سلطنتی که برخلاف اسلام بود بر مردم حکومت داشت و در پرونده سیاه خود کشتن شخصیت‌های بزرگی نظیر شیخ فضل الله نوری و مدرس‌ها را دارد.

وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارباب‌ها جزء لذت گرایی، خودکامگی، مال اندوزی به دنبال چیز دیگری نبودند، اظهار داشت: در آن دوران به دلیل خوشگذرانی اربابان مردم دچار فقر فرهنگی و مادی شدند و سلطنت‌ طلب‌ها راه پیشرفت و ترقی این مردم را بستند؛ اما انقلاب اسلامی با سرنگون کردن رژیم سلطنتی عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

این مرجع تقلید، نفی سیطره استکبار را دومین دستاورد انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود، سیطره مستکبران همچون آلمان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از سر ملت ایران برداشت.

مدیریت رهبری در بیست سال گذشته امام گونه بوده است

آیت الله نوری همدانی در ادامه سفر خود به مازندران دوشنبه ظهر بابل را به مقصد تنکابن ترک کرد و بعد از ظهر همان روز در یادواره شهدای این شهرستان سخنرانی کرد.

وی گفت: نظام اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و حضور ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی به رشد و شکوفایی رسیده است و این مسأله سبب هراس دشمنان شده است.

وی با تأکید براین‌که ملت ولایت مدار ایران اسلامی عاشق ولایت هستند و در راه همین عشق و دلدادگی‌ مقابل گلوله‌های دشمنان سینه سپر می‌کنند و از آنها نمی‌هراسند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این‌که مردم ما همواره باید در صحنه باشند، گفت: شما در تمام عرصه‌های انقلاب گوش به فرمان ولایت بودید و در جریانات مختلف ایستادگی کردید و امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با تدبیر پس از 20 سال، تداوم‌بخش راه امام راحل بوده است و نظام اسلامی با رهبری ایشان و حضور ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی به رشد و شکوفایی رسیده است و این مسأله دشمنان را می‌ترساند و چشم آنها را کور کرده است که درصدد ایجاد تفرقه و فتنه بین ما هستند.

وی یادآور شد: با تدبیر مقام معظم رهبری و حضور چشمگیر مردم در پیشرفت و توسعه و آبادانی این مملکت، نظام در حال ایجاد زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) است و شما باید قدر این نظام را بدانید تا هرچه زودتر زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) فراهم شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بازخوانی فتنه پس از انتخابات سال گذشته تصریح کرد: در این فتنه دشمنان نظام و مزدوران داخلی آنها به دنبال بر اندازی و ایجاد مشکلات و موانعی برای نظام اسلامی بودند که مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی مکر و حیله دشمنان را خنثی کردند.

طلاب تأثیر گذار ترین اقشار در جامعه ی اسلامی

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سفرخود به تنکابن پیش از ظهر روز سه شنبه در جمع علما وروحانیان غرب استان به سخنرانی پرداخت.

وی طلبگی را شغل پر برکتی دانست و تصریح کرد: یک طلبه به دلیل این که به تبلیغ، ترویج و نشر ارزش های دینی و اسلامی می پردازد از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردار است.

این مرجع تقلید با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و نزدیک شدن به خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: این ماه به دلیل قرار دادن نزول قرآن کریم و نیز شب های پرفیض قدر در آن از عظمت و جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این ‌که وظیفه طلاب در ماه مبارک رمضان بسیار سنگین تراز ماه های دیگر است، تصریح کرد: طلاب و مبلغان باید در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد و تکایا به تبلیغ مناسب احکام دین مبین اسلام بپردازند؛ چون این ماه، ماه ‌تبلیغ دینی است.

وی با اشاره به این‌که علما و روحانیان به عنوان مرزبانان عقیده و شریعت اسلامی این مردم را حفظ کردند، ادامه داد: این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی همواره با دل و روح مردم سروکار دارند، به همین دلیل از جایگاه ویژه در میان مردم برخوردار هستند.

این مرجع تقلید در ادامه به تلاش دشمن در مقوله تهاجم فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: استکبار جهانی همه تلاش و سرمایه گذاری های خود را در مقابل فرهنگ و ارزش های دینی جامعه به ویِژه جوانان قرار داده است.

تأکید بر گشاده رویی و پیگری مطالبات مردم/ غفلت در خدمت به مردم خیانت است


حضرت آیت الله نوری همدانی بعد از ظهر سه شنبه در جمع مدیران ونخبگان غرب استان درتنکابن حسن اخلاق و گشاده رویی مسؤولان را ضروری دانست و ادامه داد: پاسخگویی به شهروندان، کاهش جلسات و نیز پیگیری مطالبات مردم باید بیشتر مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

ویخدمت به مردم را هدیه الهی دانست و گفت: خدمت رسانی به مردم از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است و می توان از آن به عنوان امانت پروردگار نزد مسؤولان و مدیران نام برد.

وی افزود: مدیریت مملکت خوب است؛ اما اگر مسؤولان از مردم غفلت کرده و موازین را نیز رعایت نکنند به خداوند و مردم خیانت کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که مرفهین بی درد و کاخ نشینان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقشی نداشتند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تلاش و جان فشانی محرومان به بار نشسته است؛ بنابر این امروز همه مسؤولان نسبت به محرومان و مستضعفان وظیفه و تکلیف دارند و باید به آنها توجه بیشتری شود.

این مرجع تقلید تغییر معیار، ارزش ها و زیرساخت ها را ملاک تغییر یک نظام عنوان کرد و افزود: پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افرادی که در برابر آرمان ها و ارزش های این نظام الهی صف آرایی کردند مردم آنها را از میان برداشتند.

انتقاد آیت الله نوری همدانی از دریافت سود و دیرکرد در بانک ها


حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در ادامه برنامه های خود در تنکابن شب سه شنبه در دیدار مردمی در این شهرستان دریافت سود و دیرکرد بانک ها را از مصادیق بارز ربا در جامعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه همچنان این رسم و قانون غلط در سیستم بانکی کشور قابل مشاهده است که باید در این خصوص فکری شود چون این مسأله با مبانی دینی و اسلامی ما سازگاری ندارد.

دیدار آیت الله نوری همدانی با خانواده شهید شیرودی


همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی صبح روز چهارشنبه با حضور در بیت شهید شیرودی در تنکابن با خانواده این شهید دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

رامسر آخرین ایستگاه سفر پنج روزه

حضرت آیت الله نوری همدانی درآخرین برنامه سفرپنج روزه خود به مازندران پیش از ظهر امروز درجمع مردم رامسر حضور یافت.

وی در این دیدار مردمی که در مصلی نماز جمعه این شهربرگزار شد؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقدمه ظهور انقلاب مهدی دانست و گفت: این نظام الهی را باید به صاحب اصلی‌اش یعنی حضرت ولی‌عصر‌(عج) تقدیم کنیم و در سایه تفکر انتظار همواره پیروز و غالب و مقتدر خواهیم بود.

این مرجع تقلید با اشاره به این که در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه قرآن هستیم و این عبادت برای این است که ما به خداوند نزدیکتر شویم و از برکات آن بیشتر استفاده کنیم، گفت: عبادت انسان را قوی تر و محکم تر می کند و مردم از روزه گرفتن و نماز خواندن برای انجام امور زندگی خود کمک بگیرند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: علمای بزرگ عبادت را به سه قسم معرفت، محبت و عبادت تقسیم کردند و در ابتدا باید خداوند را درست بشناسیم و درس توحید را در جهان بخوانیم، این مقدمه عبادت است.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی پس ازسفر تبلیغی پنج روزه به شهرهای ساری، بابل، تنکابن و رامسر، عصر بیستم مرداد مازندران را ترک کرد./950/ز502/س
ارسال نظرات