۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۸۳۵۷۶
استاد دانشگاه مشهد در جمع مبلغان فرهنگی:

بکار گیری مدیریت زمان در ایجاد شخصیت های بزرگ تأثیرگزار است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه مشهد اظهار داشت: موضوعی که باعث شده افرادی در وضعیتی معمولی شخصیت های بزرگ تاریخی شوند، بکارگیری مدیریت زمان توسط آنها بوده است.
بکار گیری مدیریت زمان در ایجاد شخصیت های بزرگ تأثیرگزار است
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا از مشهد، محمد رضا شرفی، استاد دانشگاه مشهد صبح امروز در سالن همایش های مؤسسه خدمات مشاوره ای جوانان وپژوهش های اجتماعی استان قدس رضوی در جمع مبلغان فرهنگی با بیان اینکه مهارتهای معرفتی میزان خودآگاهی انسان را نسبت به خود فرد مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و مهارتهای احساسی واکنش فرد در برابر وضعیتهای مختلف احساسی و شناخت از خود است، تصریح کرد: خودآگاهی، تصمیم گیری، توانایی وقدرت تفکر وحل مسأله از قسمت مهارت های ذهنی و خود شناختی است که هر فردی با تسلط به آن ها می تواند توانمندی های خود را ارتقا دهد.

شرفی تصریح کرد: مشاوران باید برای حل مشکل، روش مراجعه محور، را برگزینند و سعی کنند با مرتب کردن ذهن و توجه به آگاهی ها با یافتن راه حل توسط مراجعه کننده به وی کمک کنند.

وی ادامه داد: برای همیشه نمی توان در کنار مددجو مددکاری را قرار داد زیرا فرد باید از نظر نظام فکری به جایی برسد که قدرت تصمیم گیری اش افزایش یابد و رشد او در نظر گرفته شود.

این استاد دانشگاه بر تأثیر مدیریت زمان در مراحل تصمیم گیری تأکید کرد و اذعان داشت: موضوعی که باعث شده افرادی در وضعیتی معمولی شخصیت های بزرگ تاریخی شوند، بکارگیری مدیریت زمان توسط آنها بوده است و روح های با صلابت و محکم از مشکلاتی که پیش رو دارند عبور می کنند.

وی با تشریح مهارت های زندگی، بیان داشت: مهارت های فکری و ذهنی، ارتباطی واجتماعی و نگرشی زیر مجموعه مهارتهای زندگی است و فرد برای حل مشکلات زندگی نیازمند راه حل جدید و تازه می باشد و در مواردی که انسان نمی تواند مشکلات را از پیش رو بردارد باید با آن ها کنار بیاید.

گفتنی است، موسسه جوانان آستان قدس هر ساله با هدف حمایت از تشکلها دوره های آموزشی با موضوع مهارتهای زندگی را با همکاری مبلغین فرهنگی نسیم رضوان موسسه پژوهشی امام خمینی برگزار می کند./968/پ202/ص
ارسال نظرات