۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۳۵۸۷
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بیش از 900 مدرسه قرآنی در خراسان رضوی ایجاد می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، آموزش و پرورش را سنگ بنای آینده کشور دانست و گفت: بیش از 900 مدرسه قرآنی از دیماه سال جاری فعالیت خود را در سطح استان آغاز می کنند.
هژبري مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هژبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی شب گذشته در مراسم تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ابزارشما یعنی قلم، اذهان عمومی را روشن کرده و اگاهی می بخشد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است و اگر جامعه ای بخواهد به توسعه و تمدن دست یابد باید حتما از دانایی مردم شروع کند زیرا توانایی بدون دانایی اصولا ممکن نیست.

هژبری، هدف آموزش و پرورش را دانایی توام با تربیت و تعهد و ایمان دانست و افزود: از حدود شش میلیون نفر جمعیت استان، یک پنجم آن را دانش آموز تشکیل می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: در حوزه پرورشی به دنبال این هستیم که درهای آموزش و پرورش استان را به روی همه سازمان های فرهنگی هنری همچون صداوسیما، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی که می توانند کمک کار ما باشند بگشاییم .

وی گفت: به همین منظور، توسعه زیرساخت های پرورشی موردتوجه قرارگرفته و اعزام روحانیان به مدارس شبانه افزایش یافته است همچنین موسسه فرهنگی ضریح آفتاب با نه شعبه در سطح استان فعالیت دارد.

هژبری با اشاره به دقت و حساسیت این اداره در گزینش معلمان با توجه به نقش محوری آنان تصریح کرد: معلم برای اداره مطلوب کلاس، نیاز به انگیزه و دانش دارد؛ در بخش احساس و انگیزه ابتکاراتی در استان انجام شده که در کشور بی نظیر بوده است از جمله اینکه هشتادهزار فرهنگی استان توسط استاندار مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند همچنین برای دو سال متوالی شورای عالی معلمان متشکل از حدود 50 نفر از نمایندگان معلمان را تشکیل دادیم که این شورا تاکنون ده جلسه با مسوولان استان داشته اند و امیدوارم این طرح کشوری شود.

وی در ادامه بر به کارگیری روش های به روز در کلاس های درس تأکید کرد و افزود: در بحث دانش افزایی هم سال گذشته 1534 دوره ضمن خدمت با حضور 88224 نفر از فرهنگیان توسط مدرسان مجرب برگزار شد که از مهترین بسترهای اموزش نیروی انسانی ما به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به آموزش مهارت های زندگی در هر سه مقطع تحصیلی ویژه دختران خاطرنشان کرد: به جز مدارس غیردولتی، دریافت وجه هنگام نام نویسی در سایر مدارس ممنوع است و دریافت کمک های مردمی تابع مقررات و به صورت اختیاری و آزاد است .

هژبری با بیان اینکه سرانه هر دانش آموز هجده هزار تومان است ابرازد اشت: دوازده درصد اعتبارات این اداره به تجهیز و نوسازی امکانات مدارس اختصاص یافته است.
وی همچنین از ایجاد ده هزار مدرسه قرآنی با اعتبار 50میلیارد تومان در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 900 مدرسه در خراسان رضوی خواهد بود که در نوبت دوم فعال هستند و دانش آموزان در سه سطح قرآن آموزی خواهند داشت.

هژبری با اشاره به اینکه مدارس قرآنی از اول دیماه آغاز به کار می کنند بیان داشت: طرح همگام با قرآن نیز از سال تحصیلی جدید اجرا می شود که در آن آغاز کلاس های درس کلیه دانش آموزان مدارس راهنمایی با تلاوت قرآن همراه خواهد بود./930/پ202/ص
ارسال نظرات