۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۸۳۶۴۴
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن برای بی تفاوت کردن نسل جوان به ارزش ها برنامه ریزی گسترده ای انجام داده است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، نسبت به نقشه ها و هجمه های دشمنان برای تضعیف باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان و به انحراف کشاندن نسل جوان هشدار داد و گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، متولیان و مسؤولان فرهنگی باید طراحی و برنامه ریزی قوی تر و دقیق تری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري، عضو جامعه مدرسين حوزه و نماينده مجلس خبرگان رهبري حجت الاسلام و المسلمين سيدهاشم حسيني بوشهري
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، از اعضای مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر وزیر اطلاعات در خصوص نفوذ و برنامه ریزی دشمنان برای رخنه در مدارس و تاثیرگذاری بر معلمان خاطرنشان کرد:‌ نکته ای که مسؤولان و مردم باید بیش از پیش به آن توجه کنند، این است که دشمن در عرصه های مختلف برای بی تفاوت کردن مردم و نسل جوان به ارزش ها و ایجاد گرایش هایی که اهداف شوم دشمنان را تامین می کند، برنامه ریزی گسترده ای انجام داده است.

وی تهدیدات نظامی دشمنان را نوعی جنگ روانی خواند و با تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر جنگ نرم دشمنان بیان داشت: در عرصه جنگ نرم دشمنان، باید هوشیارانه و با برنامه ریزی کامل به مقابله برخاست و مراقب همه جوانب کار و توطئه های دشمنان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ ایجاد فرقه های و عرفان های کاذب و ایجاد گرایش به سوی مسیحیت را از جمله نقشه های دشمنان دانست و تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد شبهه در مدارس و دانشگاه های های کشور برنامه ریزی گسترده ای دارند و اگر متولیان امر و مسؤولان نظام تعلیم و تربیت کشور هوشمندی و هوشیاری لازم را نداشته باشند ممکن است شماری از دانش آموزانی که بنیه های اعتقادی قوی ندارند در دامان دشمنان قرار گیرند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه دشمنان برای ایجاد شبهه و ترویج فرقه های خرافی و عرفان های کاذب در مدارس و دانشگاه ها سرمایه گذاری بسیار هنگفتی کرده اند ابراز داشت: توزیع سی دی ها مبتذل با قمیت های بسیار نازل و گاه رایگان و توزیع برخی از کتب که می تواند منبع کار تبلیغ مسیحیت باشد از جمله این اقدامات و تلاش ها است که باید با هوشیاری و دقت کامل مراقب این گونه تحرکات بود.

وی تاکید کرد: ما برای مقابله با این نقشه دشمنان به چند اصل مهم نیاز داریم،‌ اولین و مهم ترین اقدامی که در برابر این گونه توطئه ها باید انجام داد و به آن توجه کرد،‌ حفظ اتحاد و وحدت داخلی است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: کوچک ترین سخنی که بتواند زمینه را برای تفرقه در کشور ایجاد کند، سم مهلکی است که به اتحاد و انسجام ملی کشور لطمه وارد می کند و زمینه نفوذ دشمنان به داخل کشور و امیدواری آنان را فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه قم، بالا بردن سطح آگاهی های عمومی،‌ دینی و ارتقا سطح باورهای دینی و مذهبی جامعه به ویژه نسل جوان و دانشجویان و دانش آموزان را ضروری ذکر و تصریح کرد: مسؤولان ذیربط در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور، افزون بر برنامه ها و طرح های رسمی آموزشی، باید مراقبت های بیشتری را نیز در مدارس و دانشگاه ها لحاظ کنند و نسل جوان را از نقشه ها و توطئه هایی که دارند آگاه سازند.

شبکه های دشمنان برای به فساد کشاندن نسل جوان فعال است

وی بیان داشت: امروز شبکه های مختلف دشمنان برای به فساد کشاندن نسل جوان با تمسک به برنامه ها و تبلیغات مختلف فعال است و متولیان فرهنگی کشور باید طراحی های قوی تری به منظور مقابله با این نقشه ها داشته باشند و از هر فرصتی برای این امر مهم بهره بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکیدکرد: همانگونه که ما با تمام وجود در برابر دشمنان متجاوز حساسیت نشان می دهیم باید در برابر متجاوزان به مرزهای اعتقادی و تهدیداتی که باورهای دینی جامعه و نسل جوان را تهدید می کند نیز حساسیت داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در برابر هجوم دشمن به مرزهای اعتقادی جامعه هوشیارانه برخورد کنیم و حساس باشیم ابراز داشت: در برابر حمله فیزیکی به مرزهای کشور به دلیل اینکه مرزهای اعتقادی محفوظ و مصون مانده است،‌ مردم ما با تمام وجود در برابر دشمنان مقابله می کنند و پایان این مسیر نیز هرچه باشد پیروزی است.

وی پاسداری از مرزهای اعتقادی را عامل صیانت از مرزهای جغرافیایی دانست و اظهار داشت: درعرصه جنگ نرم به دلیل اینکه دشمنان مرزهای اعتقادی و فرهنگی را نشانه و هدف می گیرند، اگر کسی در این گونه مرزها دچار تزلزل باشد به طور قطع و یقین نخواهد توانست مرزبان خوبی برای مرزهای جغرافیایی کشور نیز باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ما باید حساسیت ها را در برابر هجمه های دشمنان در عرصه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی بالاتر ببریم و به خانواده ها هشدار دهیم که مراقب فرزندان خود باشند و مسؤولان نیز به گونه ای برنامه ریزی کنند که سطح آگاهی جامعه بالا برود.

وی افزود:‌ مراکز آموزشی و فرهنگی نیز باید اعتبارات تخصیص یافته را بجا و به موقع و با برنامه ریزی مناسب هزینه کنند تا جامعه از این تهدیدات و آسیب ها مصون باشد.

روحانیان با برنامه در مدارس حضور پیدا کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فعالیت و تاسیس مدارس وابسته و مرتبط با حوزه های علمیه را در راستای مقابله با نقشه ها و توطئه های دشمنان مفید ارزیابی کرد و گفت: اگر روحانیت با برنامه ریزی در مدارس و آموزش و پرورش ورود پیدا کند و بتواند نقطه مورد هجوم دشمن را شناسایی و برای مقابله با آن برنامه ریزی و تلاش کند این گونه طرح ها ثمرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: منتهی در این گونه موارد که دشمن با جنگ نرم همه جانبه سعی در نفوذ و انحراف افکار نسل جوان را دارد، به یک موج آفرینی و حرکت گسترده و جامع نیاز است و مسؤولان آموزش و پرورش، اساتید، معلمان و دانش آموزان باید در این راستا تلاش کنند و مراقب باشند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ارتقا سطح آگاهی معلمان و اساتید مدارس و همچنین تقویت باورهای دینی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان موجب می شود تا آنها در دامی که دشمنان برایشان پهن کرده اند گرفتار نشوند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات