۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۳۶۹۴
امام جمعه نکا:

مسؤولان با روزه‌خواری در ملأ عام به شدت برخورد کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به این‌که باید حرمت و قداست ماه رمضان حفظ و نگه داشته شود، تأکید کرد: روزه‌خواری در ملأ عام نباید ترویج شود و مسؤولان‌ باید با این مسأله به شدت برخورد کنند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا و مسؤول هيأت نظارت و بازرسي برانتخابات مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در بیمه خدا است و ما باید شرایط تمدید و تجدید این بیمه را با دعاها و راز و نیازهای خود فراهم آوریم، گفت: تجدید بیمه انقلاب اسلامی با دعاهای ماه رمضان امکان پذیر است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که مساجد باید همچون مساجد صدر انقلاب دارای نقش آفرینی مثبت باشد و مبلغان باید با افزایش تبلیغ دینی در مساجد این امر را مهیا سازند، افزود: مساجد جوشش گاه حرکت های خداپسندانه است و اکنون دشمنان با تبلغیات سوء خود برآنند تا جوانان و نوجوانان را از این محیط امن پرورش استعدادها دور نگه دارند.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: دشمنان می خواهند مساجد را خالی ازجوانان نگه دارند تا به مقاصد شوم خود در تهاجم فرهنگی و تضعیف اعتقادات جوانان ایران اسلامی برسند.

 

حجت الاسلام لائینی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت مناسبی برای تبلیغ احکام دینی دانست و ادامه داد: مبلغان باید توجه داشته باشند که حضور مردم در مساجد فرصت مناسب و مغتنمی برای بازگویی احکام الهی است.

 

وی با بیان این‌که باید در منابر ماه مبارک رمضان مسائلی همچون اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی که به صورت خطرناکی دامنگیر جوانان شده است عنوان و اطلاع رسانی شود، خاطرنشان کرد: افزون بر آن باید فوائد حجاب و مضرات بی بندوباری در جامعه اسلامی به مردم تذکر داده شود و در این جلسات به تجزیه و تحلیل پرداخته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان دلاورمردانی هستند که با گذشتن از خطر و جان خود و اسارت در زندان رژیم بعث عراق، آزادی و استقامت را به مردم ارزانی داشتند.

 

وی گفت: آنان سخت ترین و بدترین وضعیت را تحمل کردند تا جامعه و نظام برقرار باشد و وظیفه ما نیز حفظ تمامیت نظام و حمایت همه جانبه از رهبری است.

 

امام جمعه نکا همچنین بهترین زاد و توشه برای قیامت را تقوا دانست و یادآور شد: باید در این چند روزه عمر خود با عمل صالح و تقوای الهی فرصتی مناسب برای آخرت خود مهیا کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به این‌که باید حرمت و قداست ماه رمضان حفظ و نگه داشته شود تأکید کرد: روزه خواری در ملأ عام نباید ترویج شود و مسؤولان باید با این مسأله به شدت برخورد کنند چرا که دلیل ندارد فردی در جمهوری اسلامی ایران و در جامعه ای مسلمان به هر دلیلی در ملاء عام اقدام به روزه خواری کند؛ بلکه باید این حرمت ها همچنان حفظ شود.

 

وی گفت: انسان باید در ماه رمضان همه اعمالش خدایی و در جهت رضای خداوند باشد و اگر نمی تواند روزه بگیرد آداب روزه‌داری را رعایت کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به این‌که روزه داری سبب افزایش سلامت و عمر انسان می شود، اضافه کرد: روزه داری در درمان بیماری روح و بدن بسیار مؤثر است و در ماه رمضان با روزه دارای تقوای قلب حاصل می شود که امیدواریم بهره مندی مناسب از فیوضات این ماه مبارک برای همه مسلمین جهان حاصل گردد./950/پ202/س

ارسال نظرات